promenad på Gotland

wirsen, fina bilder du har att visa upp.
Jag har för mig att du har Photoshop. Du har angett att bilderna är en viss storlek, men jag tror att du förväxlar det med upplösningen. Det du anger 800x600 är storleken på bilden, upplösningen kan du tom sätta lägre än vad du har nu. Ett bra värde är mellan 72 - 96 px/inch beroende på vilken skärm du ska visa den på.
Hälsningar
Robert

Jag vill tillägga att det har tagit mig ett år för att komma på alla dessa saker, men och andra sidan var det ingen som berättade för mig vad jag skulle göra.
Det jag har kommit fram till är att bilder som 800x600 stora håller bra kvalité om de ligger på runt 50kb i storlek.
Varför i all världen detta tjat?
Jo, tänk på de stackarna som inte har bredband som ska ladda upp de fina bilder du lägger upp. Sitter du med snabb uppkoppling så märker du knappast om det är en bild på 50kb eller 1mb.
Hälsningar
Robert

Jag förstod problemet, dock inte hur jag skulle ändra bildupplösningen. Ska tänka på detta i framtiden!
//Niklas

wirsen, jag har själv inte Elements (har för mig att det du hade) men jag tror detsamma gäller för det som för fulla versionen. Om du sparar för webb så kan du välja kvalite, välj en kvalite som är lägre och som ger dig omkring 50kb i storlek.
Hoppas det är till hjälp.
Robert