Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1089 ggr
molam
1

(H) Hund i gröngräset

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

La ut denna bilden på Djurfoto iFokus för ett tag sedan men fick ingen respons, hoppas på bättre respons här!! ^^

Bilden är några år gammal men blev så otroligt nöjd med den så ska försöka mig på lite nya därför vill jag veta vad jag kan ändra på ^^

Bilden är helt oredigerad om ni tycker redigeringwn är felaktig, vet också att bilden är lite sned xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[MikaelaR]
1

Jag gillar såna här "hårbollar" va söt:)

JazzBass
1

Visst har du orsak att vara nöjd med bilden! Enkel men fungerande komposition och ett trevligt uttryck hos hunden. Dock tror jag lite redigering skulle lyfta den ganska mycket. Mitt första intryck av bilden var att den är lite grådassig, alltså  saknar lite kontrast, främst svärta i de mörkare områdena. Så om du har photoshop eller liknande, använd nivåer-verktyget för att dra in svartpunkten lite, alternativt dra ner gråpunkten en aning. Det ökar kontrasten och får den att poppa bättre. Men pilla inte för mycket, små justeringar räcker ofta långt.

Men som sagt, mycket fin bild i övrigt!

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[MikaelaR]
1

Kanske lite dålig kvalite på kameran?

molam
0

#2 Sanningen är att jag inte har nått foto redigerings program och kan heller inte redigera bilder har aldrig lärt mig på ett bra sätt x-x

#3 Kameran är gammal xD En Samsung ST60 xD

[MikaelaR]
1

Skaffa en bra kamera är mitt tips :D

molam
1

Vi har två System Kameror nu x3 Som sagt bilden är gammal :p Nu har vi en D60 och en 5100 Nikon

[MikaelaR]
0

Japp men då är de väl bra xD

Bagtjesen
0

Kan bara hålla med #2 JazzBazz om det han säger, men det är samtidigt svårt att kommentera en bild som är så liten och ge (H)ård kritik. 

Kameran tar ju 12 mp bilder om den varit inställd på bästa möjliga. Om du inte har redigeringsprogram  och inte kan, så tror tycker jag att du skall lägga upp en så stor version av bilden som möjligt under fliken "redigera mina bilder", och låta några försöka få fram lite mer kontrast och så ur bilden.

Maximal bildstorlek du kan lägga upp här är 1999KB, nästan 2MB, och din bild är på 80KB - så du kan få en bild som är 25ggr större modifierad av någon. JAg tror att det är ett 5-minutersjobb för någon att göra bilden så bra som det går.

Så det du kan lära dig är ju att den här bilden var bra, men att nästan alla riktigt bra bilder behver man rätta till något lite i.

Om din idé med bilden i original var att grässtråna och hårstråna skulle fungera tillsammans, så var det en bra idé.

/Bägtjesen

molam
0

Är bilden liten :o hur kan jag göra den Större då för att inte den ska bli otydlig?

Bagtjesen
0

Det brukar gå att fixa till bilder som är lite "otydliga" också, och en del av det som du säger ser otydligt ut kan också vara just det som handlar om att det är för lite kontrast så att den ser grå, och otydlig ut.

/Bägtjesen

Perly
0

Till Nikons kameror ingår ett redigerings-/överföringsprogram där du kan dra i kontraster mm. funkar riktigt bra. :)

Angående bilden så skulle jag tipsa dig att gå lite lägre i framtiden för att hamna i höjd med hunden istället för snett uppifrån. Sedan även något som kan vara svårt med "hårbollar" borsta undan lite av luggen så att du får med ögonen och skärpa på dessa. Lycka till! :)

Alltid Oavsett

molam
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Borsta bort luggen Brukar vi göra! ^^ Men där hade tiken precis Sprungit runt som en tokig

Här Brukar dom se ut i vanliga fall (Bilden är Tagen med mobil Kamera så vill inte ha kritik på den xD)

[mommo 12]
0

Vad fin.