Är detta överpris?
Jag har bestämt mig för att sälja min Nikon D5000 + standardobjektivet. Jag kommer även skicka med minneskort, ett oanvänt stativ på 160 cm, liten kameraväska, överföringssladd, batteriladdare, manualen och putsduk.
Den är ju sisådär två-tre år gammal men jag har aldrig gillat min D5000 och inte använt den jättemycket, så den är i bra skick. Diskuterade om pris med säljaren och vi kom fram till 3 000 i och med att hon får med lite mer prylar. Är det ett ok pris?
Jag gissar att du får mindre betalt av en säljare/affär, än du får av en privatperson. De drar väl av för diverse kostnader.
Sedan beror det ju också på, hur mycket du vill bli av med kameran..

Rätt pris är det man kommer överens om mellan säljare och köpare.
Av det du "skickar med" är ju överföringssladd och laddare sådant som följer med när man köper en kamera, så det är ingenting "extra" - det brukar också följa med programvara specifik för kameran. Minneskort är struntbilliga numera, så det ökar knappast värdet.
Så extraprylarna begränsar sig till väska och stativ. Jag vet inte vilket stativ du har. Det finns rätt många i olika prisklass som kommer upp till 160 cm, och kvalitén på stativ, och därmed värdet, varierar otroligt mycket.
Med tanke på att kameran nu räknas som "gammal", då det har kommit flera senare modeller tycker jag att priset är lite högt, men som sagt, det är mellan dig och den som kan vilja köpa. Det är inte något ockerpris, utan det är bara för att jag ser det som lite orealistiskt högt på begagnatmarknaden. Det kan vara lättare att sälja till lite lägre pris.
Köparen har inga problem med priset utan tycker det är lagom.
Och ja, med tanke på att hela mitt fotointresse dog i och med denna kameran ser jag fram emot att slippa ha den inom synhåll…
Är nån villig att betala 3000 så sälj! Jag skulle aldrig betala över 2000 för det där…
Tycker priset är bra, speciellt om stativet är ett hyfsat bra sådant och inget hundrakronorsrangel från Biltema eller dylikt.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Jag sålde min Nikon D5000 inköpt feb 2011. Skickade med objektivet nikkor 55-200, spritt nytt extra originalbatteri, laddare, svensk manual, uvfilter, datakabel, laddare. 2000:-.
http://Mylifeandbrian.blogg.se