Photoshop?
Någon som har photoshop som kan skicka det till mig?
Photoshop är ett program som finns till salu. Jag tycker inte att du skall försöka stjäla det genom kopiering. Om du vill ha ett gratis program så föreslår jag att du laddar ner GIMP som är helt gratis.
Eddie
Som ovan talare. Det är ett program man köper. Hade själv sparat pengar rätt så länge för att ha få råd med mina photoshop. Skaffade mig sommarjobb, gått ut med hundar och arbetat under sommaren. Tillsist fick jag min belöning. Så jag har nu mina två photoshop. Adobe Photoshop elements 4.0 som var mitt första, och sedan Adobe Photoshop CS. Prova på och sprara pengar. Det är mitt råd till dig, eftersom kopiering inte är lagligt. Och alltså lika olagligt som stöld i affärer.
Mvh Emelie 
hur mkt kostar Photoshop?
#3: Det beror på vilket photoshop man vill ha. Och var du köper det. Ibland är det rea m.m. så då blir priset lägre. Men på ett ungefär 1000kr.
Mvh Emelie 
#4 Det stämmer inte, det är Photoshop Elements som kostar ungefär tusenlappen. Fullversionen kostar ca 10.000 kr (enligt Pricerunner.com).
mvh Martin
Det är riktigt som Marnyman säger. Men Elements räcker för dom flesta som börjar med digital foto.
Eddie
#5: Ja, elements ja.
Såg att jag bara skrivit photoshop nu.
Elelments vad det jag började med. Sedan köpte jag mitt Adobe Photoshop CS för en del pengar.
Mvh Emelie 

Jag tycker nog att GIMP slår elements när det gäller funktionalitet och kostar gratis. Däremot om man är ovan datoranvändare så är nog Elements bättre.
Jag har samlat information om Gimp för att underlätta för nybörjare.

Jag har alltid använt cs tycker det är bättre än elements.. när jag sitter vid elements så blir jag hadikappad vet inte vad någonting är osv
#8 Jag håller med om GIMP som jag kör med på jobbet. Men är du inte bra på dator så är det som du säger lite svårare.
#9 Kan du inte säga vad du upplever som skillnaden mellan CS och elements. Det kan vara kul för dom som är på gång att köpa att höra skillnaden.
Eddie
Hur är det med GIMP och 16 bitars läge? Har dom implementerat det ännu? Ett måste för mig att kunna köra.
Sen vet jag inte vad "datorvana" skulle ha för inverkan på om man ska välja mellan GIMP eller Elements? Någon som vill utveckla?
16 bit läge är runt hörnet. Vet inte exakt när det släpps.
Vad jag menade med datorvana är att PS elements har utvecklats för att göra det så enkelt som möjligt för alla. Jag vet inte riktigt hur jag skall uttrycka det men GIMP kräver att du är mer insatt i datorer eftersom hjälpfiler inte är lika bra och att det inte finns hjälpmedel i systemet som gör det lätt att använda. Jag tycker att GIMP är ett mer manuellt system om du föstår vad jag menar.
Eddie
Okej, jag fattar men jag skulle nog vilja säga att man bör ha mer kunskap i bildredigeringsvärldens olika termer och verktygsförståelse utan att kunna få allt via "F1". Mer applikationsrelaterat dvs.
"Datorvana" ser jag som något helt annat, men det kan ha med mitt dagliga arbete att göra.
Å nuuu blire kaffe. Inte 16 bitar, inte 8 bitar men tvååå bitar socker kör vi med :)

Om man nu inte riktigt fattar varför man ska använda 16 bitar och tycker att det borde räcka med 8-bitar så kan ni kika på den här länken. Tycker nog att för det mesta räcker det med 8-bitar. Helst om man mest jobbar med webben.
Visst kommer nog 16 bitar till gimp med så småningom. Tyvärr verkar det dröja. Det är också en av anledningarna till att gå direkt från RAW till Tiff i en Rawkonverterare för att sedan ta ut bilden som t ex en förstoring. Jag kommer nog att köpa Bibble av bland annat den anledningen.
Bibble är dessutom billigare än Elements kostar $70 ca 500 kr. Även om man inte kan göra allt som en bildredigerare kan så räcker det gott om man vill framkalla sina bilder med hög kvalitet,

Det som jag tycker är skillnad mellan elements och CS är att i element så är mycket förinställt. Det tycker jag inte om jag vill ha det fria som CS har. Okej det tar längre tid i CS men jag tycker det blir bättre.
Verktygen sitter inte lika bra i elements som det gör i cs. Så när jag använder elements så kommer jag ihåg många komandon på tangentbordet. Använder det mycket i huvudtaget, på de sättet så kunde jag hantera elements någorlunda.
Men jag hittar ändå inte vissa verktyg. Visst om man börjar med att arbeta i Elements så tycker man nog att det är lättare än CS. Men jag tycker inte Elements är nå bra enligt mig. Jag skulle satsa på CS istället för att man har fler möjligheter

jag fattar ingenting hur man laddar ner gimp , kan någon förklara?
#16 Gå in på bildochfoto där det finns hur man laddar ner. Gå till denna adressen. http://bildochfoto.se/2006/11/08/screencast-for-att-installera-gimp-ett-gratis-photoshop/
Eddie

ja som #1 skrev istället för att stjäla det. ta dina pengar och köp ett istället. jag tycker det är urdålig stil att be folk skicka photoshop hit och dit och det är även urdåligt att ladda ner olagligt. köp ett istället!

Det kan vara bra att veta att det också finns en möjlighet att få photoshop till reducerat pris som student eller utbildare. Nu vet inte jag priser eller har en länk, men tidigare kostade photoshop cs ungefär 2800kr om jag inte minns helt fel.
Hittar ingen länk och det beror nog på att de kanske inte har prissatt CS3 ännu för utbildning. Maila adobe om du vill veta mer.
Jag betalar ingenting för när pappa köpte sin systemkamera fick han det.

jag förstår ingenting med GIMP det är som paint juh :S

Jag kommer inte fram till Gimp :/ The page is not found.

Jag fattar ingenting av Gimp. Där man ska läga in själva bilden så finns det ingen menyrad :S hjälp mig. har kollat på länkarna men det hjlper mig inte alls.
Låter mysko, vad har du för version?
Menar du att det inte finns menyer (Arkiv, Redigera osv) ovanför din bild?
Jag har Gimp 2.2
Isf om det inte finns meyrad ovan så tryck på den lilla pilen i vänstra hörnet, gå till Visa & sedan bocka i visa menyrad. :-)