[ M ] Min hund
Det är svårt att se hur bra bilden egentligen kan bli - det är ett kraftigt "blåstick" även i skuggorna. Kameran har inte lyckats riktigt bra i den automatiska Vitbalansen.
Det är också lite svårt att se exakt var skärpan ligger - Du har använt mycket automatik, och ett stort mönster ("pattern") för fokuspunkterna. när det då är bländare f5 och brännvidden (på ditt zoom-objektiv) är 38mm så hamnar skärpan på bara 1-2 cm (det som kallas skärpedjup) genom bilden om det är taget på 1 merters avstånd. Troligen är ditt skärpedjup ännu mindre för att bilden är nog tagen på ett kortare avstånd än 1m, eller hur?
ISO var 400 och du hade 1/500s, det innebär att i det ljuset skulle du kunna fått f16 och 1/125s, och då hade bilden blivit bra.
Jag kan ha fel, men tror inte det, men tycker att du skall pröva med att ta in bildfilen i något redigeringsprogram och försöka få bort lite av det blå - och sedan se hur bilden ser ut.
Jag tar själv en del sådana här bilder på min hund, men med lite mer manuella inställningar, och också motljuskompensation, och då lyckas det ofta - men inte alltid…
Titta på ord som Vitbalans, motljuskompensation, bländare och skärpepdjup i handboken till din kamera, samt några av de oreden som sökord på nätet, så förstår du vad du behöver göra för att lyckas bättre.
Påét igen bara - du har väl kvar hunden!
/Bägtjesen