Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 618 ggr
Nasse99
2014-07-08 21:39
0

Nikon D5000

Hej. 
Nu har jag fotat med min kamera i ca3-4 år och jag jobbar som hobbyfotograf. Därför börjar jag ha tagit en hel del bilder med den. 
Nu på senaste tid har den blivit jätteseg, och man kan inte längre ta "seriebilder", utan en bild i taget. (Jag har kollat inställningar!)
Sen även om jag har jättekort slutartid hakar den upp sig och tar först några sekunder senare. 
Ibland funkar inte heller autofokus så det ställer in fokusen men tar ingen bild. och när jag försöker igen ställer den om fokusen, den har dessutom tappat autofokus snabbheten. Så ibland är det mera värt att fota med manuell fokus. 
Det blir lite av ett problem då större delen av mina fotograferingar är hästar och barn då det måste gå fort!

Finns det något jag kan göra med kameran, något som jag kan byta ut eller är helt enkelt kameran sliten.  Så det är bättre att spara ihop till en ny? Vad kan jag göra för att få den lite snabbare igen?

Juliagrafi - en ungflickas jobb.

Inkanyezi
2014-07-08 22:21
0

Utöver att kolla att du inte har någon konstig inställning som får kameran att sagga, kan det möjligen vara ditt batteri som har tröttnat. 

Annars är en tur till verkstad välbetänkt. Alternativt att uppgradera till en nyare/bättre modell som du hellre vill ha. Reparationer är rätt dyra, så att skaffa en ny kamera är ingen dålig idé.

JazzBass
2014-07-09 08:51
0

Hur snabbt minneskort använder du?