Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 512 ggr
Miiwijoy
0

(n) Kritik Hjort-djur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sprang på dessa två igår. Kritik välkomnas, är dock nybörjare och kameran tillhör inte mig :)

~Some of my best friends, never say a word to me~ Hjärta

Miiwijoy
0

-

Bagtjesen
0

Japp, rådjur stannar till sådär framför kameran, och om dom går utan att veta att du finns där så kan du försöka vara beredd och sedan vissla, så stannar de oftast, och du får tillfälle till kanske mer än 10 sekunders fotografering. Fungerar även på älg, och björn att få dem att stanna.

Svårt att komma med bra kritik när det inte är din kamera och du bara tar ett snap-shot. Kritiken syftar ju till få till bättre bilder - så då är det bara att du kunde krupit ihop lite, för rådisarna är definitivt inte höga och om man kryper ihop, sedan är ju det här då ett snap-shot så du hinner inte komponera bilden så då skulle jag föreslå att du använder något program i datorn för att beskära bilden så att du får bort det mesta av stökiga skyltar och soptunnor. Det finns nog ändå tillräckligt mycket av bild för att göra en liten förstoring…

Eftersom det är ett hjortdjur -  ett rådjur så är det här geten, eller rågeten (en vuxen hona) och som det ser ut också ett litet kid (årsunge) även det en hona.

/Bägtjesen

Miiwijoy
0

Det där med visslingen har jag inte tänkt på. Fotar i vanliga fall till mesta dels hästar och dom är för det mesta inte särskilt skygga, reagerar därför inte alltid på en vissling. Ska ta med det till nästa gång. Kameran tillhör mina föräldrar så har möjlighet att låna den, ska därför ta till vara på dina tips. Själv stör jag mig mest på den vita skylten i bakgrunden. Ska försöka förstora bilden så återkommer jag sen :)