Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 382 ggr
kredka
0

Lek och rörelse - lätt kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag försökt mig på att fota mina kära husdjur både ute och i rörelse, här kommer mina oredigerade bilder: Först ut Nikon D5100 med standard objektiv 18-55

Välkommen till ferretplanet.se :)

kredka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och andra bilden: Nikon D5100 med objektiv 70-300

Välkommen till ferretplanet.se :)

Bagtjesen
0

Tycker att du fått till fina bilder, de är fina i fokus och fyllda av rörelse (då framförallt bilden i #1 där tre illrar/frettar? leker.

Om man då skall "klaga" så valde du kanske fel objektiv till båda bilderna - och i åtminstone den andra bilden så hade du fått med alla tre illrarna - utan att halva kroppar eller svansar varit borta.

I första bilden så hänger det då på att du skulle ha hängt med med telezoomen när illern far iväg, nu går ju det att fixa med en annan beskärning av den första bilden. En anledning är att horisonten lutar i bakgrunden och då även staketet. Nackdelen med att beskära bilden är att det bara blir en iller mot en grön gräsmatta, och att bilden då blir lite "tråkigare", eftersom det bara är två saker med på bilden - iller och gräsmatta… 

Jag har inte tittat på vad du har haft för inställningar på kameran och objektivet i eventuell EXIF-information (info om bilden från kameran som lagts in i själva bildfilen). Men bilderna är väl exponerade och med fint fokus, och det är lite "liv i luckan".

/Bägtjesen