Liv och död
Om du med död menar gravstenen t vänster, så tycker jag tyvärr att grönskan runt omkring döljer den såpass att man inte riktigt ser stenen. Effekten som du antagligen var ute efter försvinner.
Hade du inte kunnat ta ur en annan vinkel eller perspektiv? Kan du gå dit och testa igen?
Tack för din kommentar och synpunkt. Det är roligt att få höra andras tolkning.
Det är en plats som jag emellanåt passerar när jag är ute med hunden så det kan nog bli fler bilder därifrån den gamla kyrkogården så småningom.
Min tanke är att både gravstenen och trädet som man ser med kala grenar visar på död medan grönskan symboliserar liv. Sen kan man kanske också lägga in tankar om samspel mellan liv o död.
Värd för Pensionärer
Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men det är något som tilltalar mig i denna bild. Jag tror det är ljuset, den dramatiska himmeln och trädet som ser ut som ett F. Snyggt fotat!
Gravsten och döende alm/lind (och vad som nu tillkommit för trädsjukdommar de senaste åren - något som vi kommer att tvingas vänja oss att se).
Det är många detaljer och lite dramatisk himmel och grenar hit och dit och en del av en sten nere till höger. Och en blandning av murrigt och ljust! Dova färger och lite ljusare brandgult.
En svår bild svårt motiv, men tycker att det är mycket lyckat! Det är en bild som man kan se mycket i (och länge på)!
Sommarhälsning /Bägtjesen
Många tack för uppmuntrande svar.
Och så hoppas vi att sommarvädret ordnar till sig snart (så blir allt bra)
Värd för Pensionärer
Jag tycker bilden är jätteintressant, man vill gärna kolla på den ett tag och innehåller en del dramatik. Jag gillar den.
Ska jag ge negativ kritik på något så skulle jag gärna velat haft den något ljusare, men det kanske skulle ta bort en del av det som gör bilden så spännande.
Tack och självklart ska du säga vad du tycker skulle kunna vara bättre, det är bra för mig att få veta.
Värd för Pensionärer