Objektiv till Canon EOS 20D?
Hejsan!
Jag vill ha tips på bra objektiv till Canon EOS 20D, för mestadels djurfotografering. Är i 1:a hand intresserad av Normal, Tele och Macro. Inte mer än 3500 kr/st.
Passar alla objektiv m Canonfattning till 20D eller är det bara EF/EF-S objektiven?
Tacksam för svar! Mvh Felicia
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Kan rekkommendera att du tar en titt på sigmas optik med canon-fattning. Finns folk här som är nöjda med mitt och har optik inom din prisnivå.
Sigmas 105mm macro är ett av de populäraste macroobjektiven.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Tack så mycket!
Vet någon skillnaden på EF-S och EF objektiv?? Vet att det har med storleken att göra…
Mvh Felicia

#2 Har du skaffat en 20D ist? :)
#3 Nje, inte än men ska köpa. Har en som jag ska köpa av :)
Mvh Felicia

#4 Okejs ;D Hur mkt kostar den?
Adda msn? anoziz@hotmail.com :)
#5 Nästan 5000 kr (begagnad).. Är aldrig inne på msn.. ;) Har inte tid eller ork.
Mvh Felicia

#6 Okej, men varför satsar du inte på 30D ist? Bara någon tusenlapp mer (beg.) Haha okejs ;D

Skillnaden mellan EF och EF-S är att EF-S-objektiven är för 10d/20d/30d/40d/300d/350d/400d. Sätter man det på en kamera med FF-sensor är risken att optiken går emot spegeln.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Jag har en 20-35 2.8L till salu. kostar 7500 beg. på l-foto.se - din för, ja vi kan säga 3500 om du är snabb :)
#7 Nä, inte en tusenlapp "bara" ;) Minst 2 tusen jue..?
#8 Hm… Okej, tack! :) Men passar Sigmas AF 70-300mm/f. 4,0-5,6 DG APO Macro for Canon samt Sigmas 28-105mm/f. 2,8-4,0 DG for Canon till en EOS 20D?
Mvh Felicia

#10 Haha, jo sett beg. sådana för det priset ;D

jag ska troligtvis köpa en 20D snart. och då ska jag köpa ett nytt objektiv också. jag har tittat runt lite i oktober så kommer canon ut med ett nytt objektiv 55-250 med IS för 2700 kr.
#12 Okej, så kul :) Om du har lite mer guldpengar än mig kan du ju köpa den något bättre 30D istället? hihi ;) Jo… Dock lite dyrt för mig (spara spara).
Mvh Felicia

#13 jag hade tänkt att köpa en 30d först det skulle gå på ca 10 000 med 18-55 för en ny, men nu ska min granne sälja sin 20d med batterigrepp o batterier så då fick jag ett bra pris då köper jag den och köper ett bättre objektiv =)
#14 Okej, vad kul =)
Mvh Felicia