Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1031 ggr
FeliciaS
0

Objektiv till Canon EOS 20D?

Hejsan!

Jag vill ha tips på bra objektiv till Canon EOS 20D, för mestadels djurfotografering. Är i 1:a hand intresserad av Normal, Tele och Macro. Inte mer än 3500 kr/st.

Passar alla objektiv m Canonfattning till 20D eller är det bara EF/EF-S objektiven?

Tacksam för svar! Mvh Felicia

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Isak
0

Kan rekkommendera att du tar en titt på sigmas optik med canon-fattning. Finns folk här som är nöjda med mitt och har optik inom din prisnivå.

Sigmas 105mm macro är  ett av de populäraste macroobjektiven.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

FeliciaS
0

Tack så mycket!

Vet någon skillnaden på EF-S och EF objektiv?? Vet att det har med storleken att göra…

Mvh Felicia

AnnaJohansson
0

#2 Har du skaffat en 20D ist? :)

FeliciaS
0

#3 Nje, inte än men ska köpa. Har en som jag ska köpa av :)

Mvh Felicia

AnnaJohansson
0

#4 Okejs ;D Hur mkt kostar den?

Adda msn? anoziz@hotmail.com :)

FeliciaS
0

#5 Nästan 5000 kr (begagnad).. Är aldrig inne på msn.. ;) Har inte tid eller ork.

Mvh Felicia

AnnaJohansson
0

#6 Okej, men varför satsar du inte på 30D ist? Bara någon tusenlapp mer (beg.) Haha okejs ;D

Isak
0

Skillnaden mellan EF och EF-S är att EF-S-objektiven är för 10d/20d/30d/40d/300d/350d/400d. Sätter man det på en kamera med FF-sensor är risken att optiken går emot spegeln.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Christoopher
0

Jag har en 20-35 2.8L till salu. kostar 7500 beg. på l-foto.se - din för, ja vi kan säga 3500 om du är snabb :)

FeliciaS
0

#7 Nä, inte en tusenlapp "bara" ;) Minst 2 tusen jue..?

#8 Hm… Okej, tack! :) Men passar Sigmas AF 70-300mm/f. 4,0-5,6 DG APO Macro for Canon samt Sigmas 28-105mm/f. 2,8-4,0 DG for Canon till en EOS 20D?

Mvh Felicia

AnnaJohansson
0

#10 Haha, jo sett beg. sådana för det priset ;D

Fotokanen
0

jag ska troligtvis köpa en 20D snart. och då ska jag köpa ett nytt objektiv också. jag har tittat runt lite i oktober så kommer canon ut med ett nytt objektiv 55-250 med IS för 2700 kr.

FeliciaS
0

#12 Okej, så kul :) Om du har lite mer guldpengar än mig kan du ju köpa den något bättre 30D istället? hihi ;) Jo… Dock lite dyrt för mig (spara spara).

Mvh Felicia

Fotokanen
0

#13  jag hade tänkt att köpa en 30d först det skulle gå på ca 10 000 med 18-55 för en ny, men nu ska min granne sälja sin 20d med batterigrepp o batterier så då fick jag ett bra pris då köper jag den och köper ett bättre objektiv =)

FeliciaS
0

#14 Okej, vad kul =)

Mvh Felicia