Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 497 ggr
elut
0

Hjälp med kamera

Jag skulle behövs hjälp med val av kamera, nikon d40 eller Canon eos 1100d .. Fotar mest rörelser som djur mm. Vilken är bäst? Båda med zoomobjektiv

lili3337
1

Allt beror helt på dig själv. Kläm och känn på kamerorna, vilken känns bättre? Om kameran inte känns bra för dig kommer du inte bli vän med den (naturligtvis kommer det inte hindra dig från att ta bilder, men du kommer inte att få en såndär "känsla").

Så mitt svar är: välj den som känns bäst för dig.

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

Inkanyezi
1

Nikon D40 är en rätt gammal modell nu, så Canon EOS 1100D har lite högre Upplösning och en nyare sensor som brusar mindre och har större dynamiskt omfång på höga ISO, och så kan man ta video och lite annat godis, som direktvisning och möjlighet att ställa ISO högre.

Så Canon-kameran är bättre.

Potatisen
0

#2 har rätt att Canon är nyare. Men om du aldrig har använt Vanom innan, kommer du att bli hibdrard i ditt fotograferande, eftersom du först måste lära dig inställningarna. Köp den som är bekvämas och som känns mest välbekant i inställningar och knappar.

JazzBass
0

Av dem två helt klart Canonmodellen.

#3: Vanom? Canon menar du? Om man inte har vant sig redan vid endera märket kvittar det rätt mycket vilken man väljer. Hur kameran sitter i handen och känns helt allmänt är en relevant sak, men i det här fallet är det ingen tvekan om att Canonkameran är bättre för att fotografera det som trådskaparen vill.

Jag skulle dock vilja poängtera att ingendera av dessa excellerar vad gäller rörliga motiv. Båda går att ta bilder på rörliga motiv med förstås, men mer avancerade modeller gör det bättre, och risken att missa en bild på grund av kameran är mindre. En nybörjare lär dock ha så mycket annat att lära sig också innan själva kameran utgör största begränsningen, så i det avseendet är dessa kameror ett säkert kort, speciellt den nyare canonmodellen. De är ypperliga kameror att lära sig fotografera med.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

bgtommyalm
0

Jag skulle kikat på Canon 100D. Har själv både 1100D och 100D och det är stor skillnad. På 100D har du en pekskärm som gör att det går snabbt att komma åt inställningarna och den klarar höga ISO bättre.
Kanske skall du även titta på 1200D som kom efter 1100D.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

Dawson
0

Jag har själv en Canon EOS 1000D!

Den var lätt att lära sig hantera inställningarna på, och tar rätt bra bilder. Snabbhet är inte riktigt kamerans starka sida, men funkar utmärkt till porträtt och makrofoto tycker jag! :)

"Dream as if you will live forever, live if you will die today"

http://artine.blogg.se/