Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 420 ggr
AmandaChristina
0

(M) - Par fotografering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotograferade min bror och hans flickvän idag, och är lite sugen på kritik på bilderna, vad bör jag tänka på till nästa gång? 🙂

AmandaChristina
0

En till bild (tänk på att klicka på dom för bäst kvalla) 🙂

ru4real
2

Tycker personligen bilderna saknar "stuns", de är väldigt kontrastlösa, som motljusbilder kan bli ibland. Testa att ge dem lite mer kontrast (ett el 2 steg kanske) så det händer lite i bilden.

Annars är det väl ganska ok bilder, det ser lite regisserat ut, jag misstänker att du bett dem kyssas? :)

Inkanyezi
0

Ett av problemen bakom slöjan som ligger över bilderna är att solen lyser rätt in i objektivet. Eftersom den ändå inte är med i bild, kan det vara idé när man tar såna bilder, att skymma solen med handen för att få bättre kontrast. Här är himlen också ganska ljusstark, så det kanske inte räcker helt, men det brukar hjälpa att skymma det som ändå inte ska komma med i bilden.

Det är just sådant som motljusskydd skulle kunna funka till, om motljusskyddet är tillräckligt stort. Inga motljusskydd som finns att köpa är tillräckligt stora, så man måste improvisera på något sätt om man vill få bättre kontrast i bilderna. Det enklaste brukar vara att skymma undan solen med handen, men om man har en bit svart kartong eller liknande så kan man kanske också skymma en del av himlen. Det ökar kontrasten och ger bilderna mer snärt.

AmandaChristina
1

#2 Får testa att dra lite i alla olika saker i ViewNX2 och sen photoshop. 

Haha förstår att man kan tro det, men nej. Jag har inte regisserat något alls i denna fotografering förutom hur de ska stå och inte! Dom är bara väldigt kärleksfulla, och dessa är mer "mellan alla oseriösa bilder" 😉

#3 Ska tänka på det till nästa gång 🙂

Bifogar en väldigt redigerad bild, men tycker att den är otroligt trevlig ändå och de är lite mer 'kontrast' 🙂