Första tycker jag är bra, det är alltid bra med lite action i en bild och kompositionen är bra. Tycker den dock behöver mer kontrast och färg för att bli visuellt mer tilltalande.
Den andra bilden lämnar dock lite mer att önska enligt mig. Rent tekniskt skulle jag hellre ha sett bra skärpa på ögonen än på yttersta delen av nosen. Den visar inget speciellt uttryck hos hunden och kompositionen är lite småtråkig; lite för centrerat huvud för min smak. I och med att uttrycket inte visar nånting speciellt skulle det behövas nånting mer på bildytan för att göra den mer berättande, exempelvis hade man kunnat ta bilden med vidvinkel istället för tele. Med lång brännvidd och jämn bakgrund står och faller bilden på om motivet ser tillräckligt intressant ut. För mig som extern betraktare utan nån som helst känslomässig koppling till hunden på bilden, eller ens rasen i fråga, blir den tyvärr ganska ointressant.
Men som sagt, första gillar jag i alla fall och jag tycker absolut du ska jobba lite vidare med den. 🙂
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Väldigt fina bilder 🙂
Tycker tyvärr bild 1 är tråkig, kanske varit lite roligare framifrån? Men god tanke! Fåglar i vatten med flaxande vingar är inte lätt 😃 Bild 2 säger mig inte heller jätte mycket, det är en söt hund men inte mkt mer! Men fortsätt fota! Man kan bara bli bättre! 😁