Image Ready
Hejsan jag undrar om jag kan få lite hjälp med mitt bild program ImageReady? Någon som är "utbildad" på detta? Har Adobe Photoshop 7.0 så jag förstår lite grann…
Jag vill gärna veta hur jag gör animationer med detta program!
Ha det bra!
oj hur ska man kunna förklar det bara så där :P
Du kan ju börja med att göra ett lager för varje bild i photoshop till exempel: Om en bil ska åka åt höger så börjar du lägga den till vänster i bild. sen gör du ett nytt lager och flyttar den lite till vänster. Ju mindre mellanrum mellan bilderna gjör att animationen blir mer verklighetstrogen men det blir mycket större och den kan gå för långsamt om du överdriver.
När du gjort klart detta så har du några lager, då trycker du på knappen längst ner i värktygsfältet på photoshop så kommer du direkt till imageready med lager och allt.
När du väl kommit så långt så börjar du med själva animationen. Den gör du i ett fönster som du hittar under Fönster/window -> animering/actions.
När fönstret är öppet så kommer det automatiskt en bild som hamnar först. Nu gömmer du alla lager som inte ska visas i första rutan.
Sen trycker du på ny bild "i animeringsfönstret" (till vänster om soptunnan) nu döler du det lager som nyss var synligt och gör nästa lager synligt, sen trycker du på ny bild igen och så fortsätter du så tills det är klart!
OBS när du ska spara så MÅSTE du: SPARA SOM OPTIMERAD under arkiv annars funkar inte animeringen.
Ursäkta om jag var otydlig i någon pungt men du är välkommen med frågor.
//Felix

jag har också Image Ready fast jag är inge bra på det .. hehe

Jag lärde mig att animera med hjälp av cathrinelevan.blogspot.com . Väldigt bra förklarat…