Hjälp med objektiv
Nu är det så att jag tar studenten till sommaren och har då rätten att önska mig lite dyrare saker än vanligt.
Jag och familjen ska åka till Island och vandra och rida och funderar lite på om det finns något objektiv som passar specifikt för landskapsfotografering.
En GoPro kamera ska jag fixa i alla fall, eftersom jag rider här hemma i sverige mycket i cool miljö. En sådan där liten filmkamera som man kan ha på hjälmen.
Men, ett objektiv, helst med zoom, som inte är allt för dyrt som passar som första zoom-objektiv till en nybörjare? Någon som har något bra tips?
Äger en Canon med standard objektivet + ett ljuskänligt fast objektiv och ett filter som förstorar upp saker. :)
Medarbetare på bildredigering! :)

Det du har duger alldeles utmärkt. Om du inte har några särskilda krav på ett nytt objektiv, kanske du skulle låta bli att släpa på mer grejer.
Och du har ju redan ditt första zoomobjektiv, det som följde med.
#1 ja fast jag tycker inte att det räcker. Jag vill ha så man kan zooma in ordentligt då jag gillar att fota djur väldigt mycket. Och det är inte alltid man kan komma supernära en ekorre eller fågel :)
Mitt fasta objekt använder jag mest. Det är superbra och jag får fina närbilder på blommor och mina små gnagare. Det blir också riktigt fina porträttfoton.
Det är alltså en telezoom du vill ha? Tipsar om Tamron AF SP 70-300/4-5,6 Di VC USD, inte så dyr, mycket för pengarna.
#3 ja precis. Tack så mycket, ska kolla på den :)