Hjälp med redigering?
Jag skulle vilja ha en fin bild på min mormor som gick bort för en kort tid sedan att ställa på kistan då det blir begravning. Problemet är att de enda bilder vi har är sådana där små standard foton som sitter i album. Skärpan är inte den bästa och på de flesta skulle man dessutom gärna se att bakgrunden blev lite lugnare. Själv är jag tyvärr analfabet på sånt, men har sett exempel på "mirakel" med uppfräschade gamla bilder, så jag hoppas ju att det kan gå.
Kanske det finns någon här som vill göra ett försök? I så fall mailar jag bilderna jag har (3st)
Tycker du ska göra en förfrågan till bildredigering.ifokus.se också för där finns det nog många experter som kan hjälpa dig.

Tack! Jo det vad först igår som jag hörde talas om den sidan, ska höra där med!
Hoppas verkligen att du får hjälp med bilderna för det är som du säger att man kan göra stora förändringar/förbättringar på 'gamla' bilder förutsatt att bilderna blir skannade med bra Upplösning.
Beklagar sorgen. :(

Tack så mycket! Ja la upp frågan på bildredigering också, men har inte fått något svar där ännu
Beklagar sorgen. Jag kan erbjuda dig att stå till tjänst att rädda bilden. Dock är sånna bilder du beskriver väldigt svåra och tidskrävande. Så jag skulle uppskatta en liten summa som tack då jag räknar på 5h per bild cirka. Men vi kanske kan komma överens om ett rimligt pris? Jobbar med detta både hemma och har praktiserat hos en fotograf så jag lovar att bilden kommer vara i god kvalitét. Om du funderar över något så hör av dig på tiemiee@hotmail.com.
Juliagrafi - en ungflickas jobb.

#6 tack för erbjudandet, men jag fick hjälp :)