Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 937 ggr
druttizen
0

Nikon D7100 vs. Canon 70D

Hejsan!

Jag är inne på ett nytt kamerahus inom en rimlig budget.
Har varit och känt och klämt på kameror, samt googlat mig fram i kunskap. Kollat youtube osv.
Min uppfattning är att canon 70D är bättre på video (vilket jag struntar i) och att Nikon är valet om man vill ha Bra bilder.. 

Båda ska vara väldigt bra, men jag vill veta vilken av dom som är Bäst på just sport/action/rörligt, samt vilken som tar bäst i dåligt ljus, tex föreställning inomhus där flera personer kanske rör sig dessutom.
D7100 lockar ju med sina 51 autofokuspunkter och att den tar extra skarpa bilder m.m.

Någon som har kunskap om dessa modeller?
Vilken kan passa Mig bäst tro?

denstore
0

Det beror troligtvis mer på objektivet du väljer än vilket kamerahus.

druttizen
0

Har kollat upp ytterligare idag och den som tar bäst bilder av dessa två modeller är Nikon D7100. Medan Canon 70D är bättre på film.
Dom är snarlika, men tack vare att D7100 saknar en viss lins, så blir bilderna skarpare, samt även då att den har 51 autofokuspunkter som sagt.

Objektiven är givetvis viktiga. Känner dock att det är dags att köpa ett modernare hus än mitt Nikon D60. Ett hus som klarar av med. Ihop med bra objektiv givetvis 😉

[Teddies matte]
0

http://www.digitalcameraworld.com/2013/07/05/canon-eos-70d-vs-nikon-d7100-15-things-you-really-need-to-know/

Båda är bra, 70D:n har några funktioner som inte D7100 har och tvärtom, det beror ju på vilka man föredrar. Någon större skillnad i bildkvalité mellan dem är det dock inte, så som tidigare nämnts, beror det mycket på objektiven också, vill man märka skillnad i bildkvalité hamnar man gå över till fullformat.