Dagens Black and White

#0. Jag gillar hur du har kört upp kontrasten. Fungerar bra på det motivet.
#1. För mig känns det som det behövs lite mer kontrast så att isen framträder mer. Annars en go bild.
Eddie

Jag har tänkt att man skulle kunna ha tema för dom som vill i B&W eller sepia eller något annat roligt och vi alla kan hjälpa varandra med tips osv.

#8 Ja det hade varit intressant. Jag är "arbetsskadad" av tryckbranschen och måste lära mig att våga med bl a kontrasterna. Mitt bidrag här i tråden gjorde jag först väldigt kontrastrik, men sen ändrade jag igen. Dj…ar, annars hade kanske Eddie blivit nöjd? ;)

Hej Illeripiller! Gillar ditt foto fran slottskogen - ljuset faller fint pa mannen. Snyggt jobbat!

#20, tack :)

#23 Fyndigt med schackpjäserna!
#25 Tackar! :-) Gillar själv vinkeln du har fått till på bilen. Ser ut som när de kör fram en bil för att testa den i något program som t ex Motormagasinet^^ Om du lyckas förstå min kanske inte bästa förklaring.
#26 såg bilden på din hemsida och fullkommligt älskar den!^^ Så otroligt söta (;

#25 Jo jag förstr hur du menar, tackar! Den är egentligen med färger och lite annat ps. Men jag busade lite med den för denna tråd…
/uLLf

#31 gillar verkligen hur vingarna blev i s/v.
mvh cecilia

tack:)

#34, vilket roligt kattporträtt! den ser riktigt sur ut.
#35 Tack! Klart hon var sur, jag jagade ju henne med kameran istället för att klappa henne. ;)

#43, gillade den med soffan. vill förövrigt också hitta ett övergivet hus..

hmm, leta på du.. de finns överallt!

Märker ni vad bra det blir när ni gör det i B&W
. Mycket bra jobb allihopa !

Snyggt!
Får man fråga hur du gjort? HAr du bearbetat den och isf hur?
Tycker den var riktigt snygg! Nu måste jag också testa :)

För bilden använde jag D80ans egen B&W, sen har man gjort små förbättringar i Lightroom. Plus att jag hade en ganska fin optik Tamrons 17-50mm 2.8. Mvh/Mandrakonian

Åh är det Läckö? elelr ser jag helt fel?
Var där för ett tag sedan men fick inga bra bilder :)
Nej inte läckö. Kalmar slott. Men det var ju inte helt fel, ett slott är det allt ;)

Ok men satan vad likt det var :)
Jättesnygga bilder, allihopa! Det som är bra med svartvitt är att man kan höja kontrasten väldigt mycket utan att det ser fel ut. Och bilder med mycket kontrast giller jag. :D

#60 Mkt fin bild! Älskar djur, de är så uttrycksfulla. Ngt överexponerad över hundens huvud, men annars bra :D

Mitt bidrag till den svartvita tråden är ett exempel på kuslighet och ödslighet tycker jag.
Black and white för mina tankar till god mat, men svartvitt kan ju även göra sig bra på foto. Det är en teknik jag använder rent för sällan. Efter inspiration i denna tråden ger jag mig nu på det. Risk för lite copycat av Mandrakonians bilder - hoppas du inte misstycker.
Vad tycks - funkar bilden svartvitt eller skulle den varit i färg så skrattmåsens röda näbb framträtt?
mvh Martin

#61 Tack så mkt!=)

#66 Super snyggt bild , känsla av en äldre film gör det hela ännu bättre. Jag gillar din stil mycket ! Mvh/Mandrakonian.

Jag körde lite i photoshop, man duplicerar lagret och markerar en ram som man sedan lägger skugga på och klipper ut sedan klistrar in, Det kan bli tuffa effekter.

Håller med. Människor är väldigt bra svartvitt motiv.
Naturen kan dock vara mer knepig och man får välja motiv mer där. Jag ser det som en utmaning och det är kul att försöka fota natur i svartvitt.
Väldigt fina blider ni lagt in här.
-Anders

Han är troligen en kul och bra typ. Grattis !
Mvh/-Anders

#82 Magnifik bild!!!!!!!!!
Om det är bilden som ligger ute här i forumet så Tack
Är det någon annan bild så Tack ändå.
Möjligen tycker jag min bild är lite fööör snaskigt klassiker.
Dimma gör sig alltid bra i svartvitt.
Så ser ni dimma ut och fota!!!!!!!!!!!
Blir aldrig fel
-Anders
#84 _Juppz, han älskar att toka sig men det bästa är att han älskar mig.. *S* Vacker bild du tagit!
Mvh Elin_
Jättekul att se alla fina bilder ni tagit 
Svar till #87 Diana,
En mycket fin hästbild med närhet. Kul med den lite nyfikna hästen.
Foto av hästen Clapton
#39 Älskar den bilden . så vacker, med tjejens ansiktsuttryck o allt. =D

Åhh, varför blir alltid mina bilder så oskarpa när jag lägger ut dom på foto ?
Grr. ……
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
_