Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 396 ggr
NeuroJajje
2

Kritik på lite bilder.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har inte tagit så värst mycket av den här typen av bilder. Så uppskattar kritik om vad jag gjort bra och vad som gjorts mindre bra,, och kanske även vad jag gjort uselt.

Sajtvärd på traning.ifokus.se/

NeuroJajje
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kommer 1 bild till

Sajtvärd på traning.ifokus.se/

JNN
1

Jag gillar bilder som är tagna med lång slutartid så att rinnande vatten blir lite mjölkigt, så den första gillar jag! Den har ett hyfsat komp, men får lite för mycket uppmärksamhet på träden i bakgrunden.

Nu vet ju inte jag hur det ser ut där, men hade man kunnat stå i vinkel rakt mot bron (eller vad det nu är) och fått med mer av både den och vattnet hade det varit intressant, jag gillar såna stenkonstruktioner, och broar brukar ha något speciellt, dom är ofta lite fotogenetiska. 

Men i detta fall skulle jag kanske zoomat ut lite mer och vinklat kameran neråt lite så att man ser mer av vattnet, som ändå på nåt sätt är huvudmotivet här om man frågar mig.

Den andra bilden har en intressant komposition, där man ser lite detaljer och inte bara vatten. Den har dock lite starka färger som jag inte är riktigt säker på om jag gillar eller inte, det ser nästan ut som HDR, men ändå inte.

Nu kan jag inte se vad du haft för inställningar, men antar att du haft en relativt lång slutartid i båda bilderna, och då behövs oftast ett gråfilter av något slag så att inte bilderna blir överexponerade, och dom känns nästan som att dom är på gränsen till det.

Men övning ger färdighet, och ettan vinner hos mig!🙂