Tema: Vatten
Har du haft tråkigt nån dag och kanske fotat rinnande vatten i diskhon? Eller kanske en underbar sjö i småland? Jag tänkte skapa en tråd med vatten :) Här kan du lägga upp bilder på alla sortes vatten.
Min bild är tagen på en talrik i en diskho med rinnande vatten :) Jag gillade den för att det påminner lite om ett vattenfall.
MVH Sara
Gillade verkligen era bilder, Framförallt din Fallande! =D
/ Sara
/ Sara & Casper
#0 Vad hade du för inställningar när du fotade? :)
#3 Tackar :)
#4 hmm.. Bra fråga.. Fotade med blixt.. :P

#11 - Tack så mycket! :)

#18 härligt känsla :-)

Vad kul. Vi ska ha en fotoutställning med just tema vatten. Nu fick jag lite inspiration :)

20# Underbar!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#33 Har tittat mycket både på den och efterföljaren 400:an. Men det är inte samma typ av minneskort som till Canons kompaktkamera Powershot S3, och även om inte minneskorten är speciellt dyra idag så skulle det vara trevligt att kunna använda det man redan har… Och som jag förstod det på farsan så var det SD-kort till Nikon:en. Men som sagt, när jag skall köpa det så kommer jag titta på helheten, framför allt vilka objektivmöjligheter som finns och vad prisen på de är.
mvh Martin
#34 huh? xD

#37 Himlen ser som sagt lite konstig ut, men det stör inte tycker jag. Men horisonten är sne så du får nog räta upp bilden. Samma sak med #38. =)
#41 jag vet inte hur man gör…
Tack Fallande

Oj vad många fina vattenbilder. Dropparna i diskbaljorna gillas speciellt. Här kommer mitt bidrag som jag fångade på väg till jobbet.

#42: Det finns en tråd som beskriver detta om man har Photoshop
Under fliken Adobe Photoshop http://foto.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=d26f198e-7c1c-435a-a05e-aad28c854f30
men jag har inte photoshop

#42: OK, Många program som gratisprogrammet irfanview har samma funktion. Man kan vrida bilden ett visst antal grader åt båda hållen. fördelen med Photoshop är att man kan mäta vridningen i grader så det förenklar upprätningen. I andra program så får ma prova sig fram.
#60 ser nästan mer ut som om det var isberg!

#67 Härlig bild!
**Till alla:
**Tänk på att SvenskNaturifokus har en fototävling som heter "Våra Vattendrag". Ni kanske har någon bild som kan vara något för den tävlingen, men har ni fler bra vattenbilder så kanske någon av dem passar bättre. Man får bara tävla med en bild / fotograf.
mvh Martin

#80 Jättefin bild, kanske skulle beskära den lite mer? smaksak ;)
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.