Bilbilder
Har svårt att se bilen bakom den vackra kvinnan =)
Snyggt fotat
// Paltfan
Första bilden är riktigt fin, och modellen är som paltn säger vacker och passar in bra i bilden, kul att se såna fina bilbilder utan en massa bikinibrudar..
Men när jag tittat en stund på bilden så kan jag konstatera att jag inte har så mycket råd och tips att komma med, då jag inte själv fotat sånt här, men det jag spontant kan känna är att vinjetteringen är ojämn, den är lite mörkare i dom vänstra hörnen, tycker nog att det är bättre i dom högra.
Sen i höger kant störs jag av livbojen som hänger där, och sticker in lite i bilden. Men i övrigt en kanonbild!🙂
Andra bilden har jag inte så mycket att säga om, men jag tror att den passat bättre utan flickan trots att hon var vacker, hon ser nästan inklippt ut, lite oproportionelig jämfört med bilen. Sen vet jag inte om jag ser dåligt, men tycker att skärpan inte är på topp, hade gärna fått med fälgarna inom skärpedjupet..
Mens som sagt, väldigt fint i övrigt!🙂
Att se till så lysena är tända gör mycket för bilden.
Skall försöka ge dig lite synpunkter på medelnivå.
Du hade behövt en reflexskärm eller ett fyllnadsljus för att få en bättre högra ansiktshalva (modellens höger). När en modell visar hud bör alla hudtoner vara lika. Här är det en markant skillnad mellan ansikte och händer. Håret på modellen är flygigt och spretar lite åt alla håll om det skall var vind i håret här så kunde det kanske legat åt samma håll.
Speglingen i lacken på bilen drar blicken åt sig på ett ofördelaktigt sätt.
Vinjetteringen är redan kommenterad. Möjligen är bakgrunden lite allmänt rörig. Allt detta om bild nr.3
Bild nr.2 får mig att undra över om det är bilen eller modellen du vill visa. Är det modellen så finns hon för mycket som ett komplement, är det bilen så räcker inte bilden till riktigt för det ändamålet
Om du skulle tycka att min kritik ligger mer år det hårda hållet, så visst, kanske det, men jag ser en önskan om att utvecklas hos dig och bilderna har kvalitéer.
Önskar dig en bra dag. Tror mer på kunskap än på prylar!
Medarbetare på Modellfoto i Fokus