Tema: Sommar

Bjorsa. Vilken härlig Fjäril och underbar jättegrön bakgrund. Verkar litet väl mycket mättnad, men vilka härliga färger det blir…

#5 Tack du menar att jag fläskat på med för mkt färg :-) Kommer faktiskt inte ihåg men jag har nog ökat färgmättnad men skall se om jag kan hitta orginalet å se hur den ser ut
mvh/bjorsa

Bjorsa: Attans kool bild

Den här ger mig riktiga sommarkänslor, dock är bilden tagen idag :)
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

#11 Den var sweet as candy riktigt sockersöt verkligen fin sommarbild
mvh/bjorsa

#19 Det är mycket svårt att få fokuset på rätt ställe med småkryp. Jag brukar kära manuelt skärpa, spotmätning och fokus lås. Dvs ställer in kameran så att man inte kan trycka av om inte föremålet är i fokus. Sedan håller jag ner knappen och kör sakta ner kameran tills föremålet kommer i fokus och fotot tas.
Hoppas du förstår. Ibland är mina förklaringar klara som korvspad.
Eddie
Jo då Eddie, inga problem att fatta dina instruktioner, fullt begripligt. Tipset med fokuslås var bra, och det ska jag testa. Men som sagt, han var en kvick rackare. Hann bara med två exponeringar innan han kilade under altangolvet. Så jag hade nog inte hunnit hämta manualen … har aldrig kört med fokuslås, så det får jag läsa på.

Eddie: Bra tips med fokuslås. Jag kör också med manuell skäpa så att jag kan få den där jag vill ha den. Jag vet att man kan ställa in autofokus en massa, men jag tycker att man får bättre kontroll med manuell skärpa.
#21,23 Eftersom jag inte har bott i Sverige på många år så försvinner lite av dom tekniska orden. Så fokuslås är vad jag kallar det för. Ett annat ord översatt från engelska är också fokus fälla. Man kan använda det när man skall ta foton på fåglar. Man gör likadant men sätter utlösaren på 2sek fördröjning och trycker ner utlösaren. Nu kommer inte kameran att gå av förän något kommer i fokus tex. en fågel vid fågelbordet.
Eddie

#33 - det inte bara kan vara - det ÄR :)