Framkallning på nätet
(gjorde en snabb sökning men hittade inga liknande trådar som var relevanta)
Tänkte äntligen ta mig i kragen och framkalla bilder som man har på datorn, sådär som man gjorde förr 😉
Jag har aldrig gjort detta och funderar på vilka företag som är pålitliga och vilka som är billigast?
Några tips?
Följer
Vad jag förstått det så kan man ibland beställa hem 100 st bilder gratis från Fuji, och därefter kostar korten en fast summa utöver det + porto.
Är dom bra? Är dom prisvärda?
Jag har beställt fotoböcker från Fuji och dessa har varit alldeles utmärkta. Dottern har beställt bilder och det har fungerat jättebra.
#3 Ah, tack för återmatningen.
Fuji verkar ändå vara ett bra och pålitligt företag, men man kan ju aldrig veta så säkert innan man provat eller hört något om dom.
Programmet PLUS gjorde en test
http://www.svt.se/plus/sajterna-som-ordnar-fotokalendern-till-svarmor-i-julklapp
Jag har använt fujidirekt flera gånger och vi har blivit nöjda. Dom har ofta erbjudanden, det kan vara 50 bilder portofritt t ex, eller extra bra pris på canvas, i bland har det varit 50 bilder gratis, man betalar bara frakten. Det har säkert andra företag också, men vi har varit nöjda som sagt!
#5 tack för länken :-)
Hej.
Jag har också använt fujidirekt och framkallat (kopierat) säkert 500-600 bilder och är supernöjd med dem.
Det helt otroliga är egentligen att varje gång de har ett sådant där erbjudande med 100 gratisbilder så skriver man bara in erbjudandkoden och så får man 100 bilder gratis även om man är tidigare kund.
Nåväl, vet inte om de har ändrat på det nu men det var så tidigare.
Är som sagt var enormt nöjd med fujidirekt.
Sätter in alla bilder som jag framkallar/kopierar i fotoalbum.
Släkt och vänner åtminstone mina tycker att det är mycket roligare och bekvämare att titta på bilderna i ett album än om man till exempel sätter in minneskortet i tv:n och kör dem där.
Det enda fotoalbum som jag har beställt från fujidirekt var från/på min yngsta sons student och jag blev väldigt nöjd med det.
Bästa hälsningar,
Bertil
Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter Bertil! Jag funderar på om jag ska göra ett fotoalbum av mina utlandssemestrar med min sambo, Ungern och Turkiet och sedan skriva ut resterande bilder styckvis. Letade fram en gammal CD där jag bränt ner massor av kort från 2008-2010. Det var otroligt kul att se dom korten igen. Hittade massor med bilder på min hund som vi fick ta bort för något är sedan och även några personer som inte längre finns i livet. Det känns som värdefulla minnen som jag gärna vill ha som fysiska bilder
#9 Gasoline
Tack själv och visst är det annorlunda med fysiska bilder som man kan hålla i handen och sätta in i ett vanligt gammaldags fotoalbum.
Bästa hälsningar,
Bertil
Det vart att framkalla 445 st bilder hos fujidirekt. Jag vart hyfsat nöjd.
Många kort fick ett konstigt format, men det kanske har att göra med digitalbildens storlek?
Några bilder upplever jag suddigare än digitalbilden och några bilder vart suddiga och det visste jag att dom skulle bli då originalet var suddigt.
men i det stora hela så är jag nöjd, jag var så glad när jag fick alla kort i fysiskt exemplar, speciellt dom på min hund som inte längre lever ❤️
Finns det ramar till avlånga kort? Eller hur kan man lösa sådant på ett smidigt sätt?
#11 Gasoline
Har du beskurit bilderna i något bildbehandlingsprogram innan du skickade över filerna/bilderna till framkallning?
Bästa hälsningar,
Bertil
#12 nej. Ang bildstorleken så kanske det har med inställningarna på kameran att göra?