Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 596 ggr
Bima
0

Katter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har lagt upp några av alla mina bilder på våra två katter; Myra & Jeremi. Jag lägger upp ett smakprov här, men kom gärna förbi min sida och titta på de andra.

:)

Robert
0

Klockren skärpa och effektfullt med den andra katten i bakgrunden. Notera att du har kommit in för nära och kattens framben blir gigantiska i jämförelse med den övriga kroppen. Ta ett steg bakåt nästa gång.

Hälsningar

Robert

Pia
0

Jag gillar dock när det blir så där skevt i bilden, jag tror Anne lagt ut en liknande bild med "jättetassar" på katten i en annan tråd. Det blir en cool effekt av det hela:)

Instämmer även med #1 om att det är tjusigt med den andra kissen i bakgrunden.

irma
0

Jag tycker att dom gigantiska benen gör bilden,,,och snyggt med katten i bakgrunden. Blir ett djup i bilden tycker jag,…fina katter förresten :-)
/Anki

Bima
0

Tackar för kommentarerna.

Jag fotade faktiskt i det perspektivet med flit, har gjort det på andra bilder på mina katter. ;)

Robert
0

#4, fint att du är medveten om förvrängningen. Det är inte alla som är det, när de kommer väldigt nära med sin kamera på sina kära vänner och näsan blir stora som basketbollar.

Hälsningar

Robert

Bima
0

Hahaha jaså? Tur att det var en medveten förvrängning då. ;) Här kan du se ännu en bild där jag fotat i ett liknande perspektiv där benen ser större ut än de är.
Jag har ju såklart även normala bilder på dem också.

Robert
0

#6, katterna skulle se rätt konstiga i det verkliga med sådana framben. Snygg bild, har du fått någon bild där du har ögonkontakt? Jag skulle kanske prova med en bakgrund som inte gick direkt i ton med kattens färger, jag tänker på täcket i bild. Prova med något mörkare som bryter av.

Hälsningar

Robert

Bima
0

Min favorit med ögonkontakt är denna på Myra:

Robert
0

#8, snyggt, här bryter den ljusa bakgrunden av bättre mot den mörka katten och all uppmärksamhet går till katten.

Hälsningar

Robert

Bima
0

Tackar. ^^

fijja
0

Gillar dom här bilderna väldigt mycket!

fijja
0

å den

Robert
0

fijja, stackars katt som verkar ha råkat ut för en olycka.

För att förbättra dina bilder så kan du se till att ha en jämn och fin bakgrund, läs gärna min artikel om Fotografera hästar. När du fotar i skugga så ska du se att du inte får en överexponerad (för ljus) katt i bild.

Hälsningar

Robert

Soffie
0

Här är min lille kisse. Några bra bildtips?

broderbluff
0

Jag tycker du har tagit en bra bild, upplättningsljus av blixten. Bakgrunden är lite störig. Bra skärpa på kattens ögon

Robert
0

#14, bra jobbat! Bakgrunden stör något som sagt. Större bländare om det hade gått för att göra bakgruden mer diffus.

Robert