Canon EOS 30D
Pappa har fixat så att jag ska få låna en sån av en reklamfotograf. Eller det var fotografen som frågade pappa om jag ville låna den =O
Är dom svåra att förstå sig på? Har en 300D nu ^^
Ska låna den inför ett eventuellt köp, då jag precis har insett att jag har råd med en begagnad 30D
är det dumt att köpa begagnat?

Nej det är inte dumt så länge alla papper och eventuell garanti finns.
Kolla bara att kameran är hel och fungerar som den skall.
30 D är en bra kamera.Jag har en själv!Det finns en bra och lättläst manual till,och kameran är lätt att förstå sig på.
Lycka till!!
Okej =)
Lycka till Linda =)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
De är väldigt lika 300D på många sätt. Lite större och tyngre att hålla dock.
Vänliga hälsningar
Niklas
Jag frågade pappa vad allt kostade nytt "Ja det som är i ryggsäcken köptes in för över 30.000" Jag: =O =O
Att dom lånar ut sånna dyra grejer :o Jisses.
Hittills tycker jag kameran är superbra :D Testade att fota lite innomhus i går. Men hur gör man för att sälla om vitbalansen?
Du har en knapp ovanpå som det står "AF-WB" på. Tryck på den så kan du ställa vitbalansen med stora ratten.
Vad var det mer i ryggsäcken som kostade så mycket?
Vänliga hälsningar
Niklas
#6 undrar detsamma då 30D inte är värd så mycket, det får du ju en ny 5D för.

Jag har en 300d nu jag med och jag ska köpa en ny 30d med 18-55mm till vintern det går på ca 9500kr ny.
#7. Det var mer än kameran, det var två objektiv, lite filter och sånna grejer =)
Tja, OM du får erbjudandet att köpa hela alltet, kolla då om du tycker det är värt 30.000:-. Kameran är ju inte värd så mycket och objektiven vet jag ju inget om menalla är ju inte dyra.
Jag kommer aldrig ge 30.000 för det, för dom pengarna har jag inte :P
Går det att ställa in så att kameran tar svartvita foton? och hur gör man då? :$
och hur gör man för att veta vars i sökaren fokus-punkten ligger? XD
Kolla noga vad det är för objektiv i väskan innan du bestämmer vad det är värt att betala.
Vänliga hälsningar
Niklas
#14. Det ska jag göra :)
#12 Man får gå in under parametrar. På min kamera (350D), finns det en förinställd svart/vit-parameter.
#13 Kolla i vilken fokuspunkt det blinkar rött när du fokuserar. Fast jag tror det bara syns när man har ratten på de manuella lägena (p, m, av, tv).
#16. Tack! :D
Och tack till er andra oxå som svarar på mina frågor ;P

#12 du ska igentligen aldrig ställa in kameran på svartvit utan att göra den svartvit efteråt i något program som photoshop. Då får du mera kontroll över det
Vad kul! Får vi se några bilder?
#19. Bilder kommer så småning om, har inte hunnit fota med den nå mycket :/