(M) Gerbil
hmh för mej känns dem lite överexponerade, tanke på att de är väldigt ljusa. Har du behandlat färgerna i nått form av program eller är de rakt flyttade från kameran? Sen ser det ut som du använt blixt ganska direkt på. Försök då du fotar rikta blixten åt ett annat håll så att bara reflektions ljuse träffar objektet så det blir ett mjukt naturligt ljus i bilden.
Nu är jag då ingen expert och kan ingenting sådär egentligen men det är vad jag tycker. Lite kunskap har jag väl, tanke på att min sambo är yrkesfotograf så nått i de ja säger är väl sant :)
Annars väldigt söta "porträttbilder" eller vad man skall kalla dem. Det är ju så olika dedär med bilder, vissa vill hitta nån form av balans och historia i bilden för att den skall vara intresant att titta på. Saker som obestämda linjer i en bild eller då ögat faller naturligt på en punkt i bilden , men så finns det något visst objekt som gör bilden mer intresant.
vet inte om dethär alls gav nå svar på kritik fronten men de va nu lite tankar jag fick iallafall, men kom ihåg, jag är ingen fotograf ;)
#2 Använde den blixt som finns på själva huset (Canon EOS 650D med standard objektiv) och fotade mestadels nere i akvariet, så vet inte riktigt hur jag skulle rikta blixten? 🤔
Tror även att andra bilden är tagen genom glaset 🤪
Du gav kritik i form av dina ord, så visst sjutton är det kritik 😉Och ja visst ligger det sanning i att bilderna faktiskt är lite väl ljusa.. inte redigerade eller något sådant utan endast beskurna från orginalbilderna.
#2 Okej, antog du hade externblixtar , dumt av mig kanske. Ganska svårt att vå ett mjukt ljus med kamerans egen blixt . du kan dock testa md ett vitt papper som då lägger framför och riktar på så sätt ljuset vart du vill ha det :) Testa det nästa gång! :)
Men som sagt väldigt söta fina krabater du har där , och fina bilder på dem :)
#2 Det ska jag absolut testa! :)
Och de tackar så hemsk mycket ^^