Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 557 ggr
sumpen
0

Canon EOS350d VS Nikon D40?

Min kompis har fått för sig att köpa en kamera, men hon är fortfarande osäker. hon har sett bilderna jag tar med min EOS350d och tycker dom blir jättebra, därför vill hon ha en sån.
Men. hon har blivit erbjuden att köpa en Nikon D40 för 3000:- och jag antar det är smartast. men finns det några olikheter med dom två kamerorna? Har ni testat? eller finns det nån sida på nätet där man kan jämföra dom? =) vilket märke är bäst i test?

Kram

Lakrits
0

Borde finnas en del om båda kamerorna under Reviews här

/Mattias

LJfoto
0

jag har en nikon D50 o min syster har en canan eos 400d så det är ju inte riktigt samma men nästan och båda tkr att nikon D50 är klart bättre, men dte kan ju också vara en smaksak ;)

Anna
0

D40:n har ingen AF-motor inbyggd så alla objektiv man köper till kameran måste ha en AF-motor i sig, om man vill att autofokusen ska fungera vill säga. Dessa objektiv är i regel dyrare än "vanliga". Något man bör ha i åtanke kanske!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

sumpen
0

3# okej, tack så mkt! de ska jag säga till henne, jag vet att hon vill köpa objektiv till den någongång.. =)  

#2, okej tack! =)

iken
0

Årets populäraste rubrik? I repris…

angelinabergenwall
0

Canon EOS 350D lätt, jättetrevlig kamera som jag föredrar framför D40. D40 har ju inte heller någon AF-motor, och därför blir det (som attlid sa) dyrare med objektiv.

Vilket märke som är bäst kan dock ingen svara på. Canonister säger att canon är bäst och Nikonister säger att… ja gissa? Det är bara du som kan välja vilken som är bäst ;)

RADiOACTiVPiG
0

Jag håller med att canon är bättre än nikon, alla fall mellan dessa 4 kamerorna jag har då en nikon d40 och jag vill då hellre ha en canon då bland annat min mamma har objektiv till en canon eos så, funderar på att sälja min kamera eller liknande och köpa en canon istället.

Martin
0

#7 Men vad är det som egentligen gör att du tycker Canon är bättre? Är det bättre kvalitet, mer för pengarna, eller helt enkelt för att den passar dig bättre och att du kan låna objektiv till den?

Själv föredrar jag Canon (har gjort hitills), men ju mer jag tittar på olika kameror, främst sedan farsan köpte Nikon, så blir jag mer och mer intresserad av Nikon… Jaja, får väl se vad det blir.

mvh Martin

healin
0

största skillnaden mellan nikon å canon är titthålet tycker jag… känslan när man tar i kameran. Nicon känns lätt å plastig, canon känns järn, lite mer rejäl, även för en som mej med små händer :) Prova titta titthålet på en nikon, sen canon… de känns, man kommer inte lika nära i nikon, tycker jag iaf. Men som alltid, känslan ska va den rätta :)