Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 3769 ggr
BMJ
0

Billiga förstoringar

Ett tips till er som går i försatoringstankar….

http://www.pixdiscount.se/ har extrapris på förstoringar tom 15/2. 15x20cm kostar 5,40,  20x30 10:-, 30x40 59:- 5 eller fler 29:-. Bilderna kommer hem i brevlådan.

Jag har beställt bilder från dem några gånger och de är av mycket hög kvalitet. Labbet ligger i Frankrike och påstås vara det största i europa.

AktieTrader
0

Det var bra priser. Tack för tipset.

johan
0

oj… det var verkligen billigt. när jag gjorde en 70x100 cm-framkallning från film så kostade det 600 kr. :(

Det är iofs alltid skillnad på digitalt och film…

Mvh // Johan

Maza
0

Rättså krångligt att man var tvungen till att hålla sig till ett visst format för att kunna beställa deras förvalda format. Laddade upp bilder men backade då de beskar helt uppåt väggarna. Någon annan som har tips på bra ställen att framkalla bilder och göra lite mindre förstoringar?

BMJ
0

#3.Vad menar du? Alla labb har väl förvalda format. Här kan man välja mellan sidförhållanden 2:3 och 3:4 vilket borde passa de flesta kamerors format. Beskärningen får man göra innan man laddar upp bilderna.

Robert
0

#3, har du något bildprogram så att du kan beskära dina bilder?

Jag tyckte det var svårt i början med att beskära bilder, och det dröjde länge innan jag förstod hur jag skulle gå tillväga. Om det är något du (eller någon annan) behöver hjälp med så fråga på bara!

Hälsningar

Robert

tessa
0

BMJ: Vet du hur lång frakttiden brukar vara på? - Hur länge har det dröjt innan du fått dina foton?

Mvh Tessan

BMJ
0

De framkallar inom 72 timmar. Mina bilder tog 4-5 dagar. Det är samma tid som exv. Onoff tar för framkallningen.

AktieTrader
0

Om bilden man ska förstora och den inte passar in i de normala storleken och labbet inte tillåter att man själv bestämmer hur bilden skall beskäras på förstoringen så att inget klipps bort.

Gör en vit bild som passar formatet och kopiera in din bild i den. Då kan du bestämma hur det ska se ut. Du kan tom utnyttja de vita området till andra bilder genom att kopiera in dessa med.

Maza
0

Vet inte riktigt vad jag menade. Eller det vet jag såklart men jag vet inte hur jag med riktiga termer ska förklara det. De bilder jag laddade upp och ville ha förstorade gick inte att få i de storlekar jag valde. Hade önskat att man kunde få beskära själv…

Tappade tålamodet och hittade en annan sida. Återkommer med rapport om resultatet i veckan när bilderna förhoppningsvis dimper ner. :)

Fotord
0

crimson brukar ge väldigt fint resultat. Då kan man också välja om du vill ha svarta kanter och obeskuren bild eller om du hellre vill fylla ut och klippa bort lite av bilden vid förstoring. Det förstnämnda är att rekommendera eftersom man annars inte har någon kontroll alls.

BMJ
0

Jag fick några 30x40-beställningar från Pixdiscount idag. Kvaliten var mycket bra. Knivskarpt och bra svärta. Tyvärr var en skadad  vid leverans. Jag tror inte det är en transportskada utan bilden är nog skadad vid packningen. Jag har reklamerat och skall nu se hur de sköter detta.

/Benny

Maza
0

Mina bilder från Pixela var kanonfina. Och billiga.

Fotord: Ska kolla in dom också, för att få beskära själv är guld värt.

BMJ
0

Såg i Kamera och Bild en test av 24 fotolabb.Mitt förslag, Pixdiscount, kom på en solklar sista plats. Testarna var inte alls nöjda med resultatet. Pixdiscount var klart billigast av alla labb. Själv har jag skickat in 5 beställningar och alla har varit mycket bra. Crimson .se var det bästa labbet enl testet. Hyffsat billigt, bra färger men ett för tunt papper. Jag skall testa Crimson nästa gång

tessa
0

#13: Enligt tidningen så är pixdiscount dåligt på alla sätt och vis, förutom just priset men detta är alltså inget som du har upplevt?

Mvh Tessan

baardoa
0

Ett tips er Pixum (http://se.pixum.com). Dom har dom klart billigsta posters.

30 cm format (30x30 - 30x45cm*) 44,99

40x60 cm format (only 40x60cm) 63,03

50x75 cm format (only 50x75cm) 117,23.

jojjehanna
0

Jag provade pixdiscount när de hade en drive med 50 (eller vad det nu var) gratisfoton men jag blev inte särskilt imponerad. Betalar hellre mer och blir nöjd. Men tack ändå för tipset! Jättesnällt med sådant!

Puma77
0

Har testat Crimson och är mycket nöjd. Tyckte även att pappret var bra, inga problem där. Tog 4 st 30X40 cm bilder o alla blev bra.

//Pia