Splash-bilder
Har dom senaste dagarna varit inspirerad av Gavin Hoeys video " A splash of lemon", och gav mig in i det.. Sen har idéerna avlöst varandra, och här är några alster som blev någorlunda i alla fall.
Jag blir lite begränsad då jag inte ännu har någon trådlös blixt, det ska införskaffas radiotriggers så småningom, men hittills får jag hålla mig med min synkkabel.
Verkligen lyckade bilder! Snyggt jobbat! 👍
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
#4 - Tack så mycket! :)
Starkt, mycket snyggt.🤤
Önskar dig en bra dag. Tror mer på kunskap än på prylar!
Medarbetare på Modellfoto i Fokus

10/10 behöver jag säga mer :-) sätt ihopa dom tillsammans och häng dom på väggen. supercoola!
Härliga bilder och väldigt skönt att höra att det inte va riktig whiskey. :)
Skitsnyggt!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Tack ska ni ha allihopa, kul att höra…!🙂
#8- Skulle aldrig missbruka riktig whiskey på detta sätt..😃
WOW riktigt fina och inspirerande bilder!!
Kom på en sak. Försök sälja dessa till nån bildbyrå, eller som inredningstavlor till nån bar eller så. De är solklart säljbara bilder som jag tror du kunde göra en nätt slant på om du jobbade lite för saken. 🙂
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
#11- Tackar så mycket! 🙂
#12 - Jo det kanske vore nåt, problemet är väl bara att om man säljer till en bildbyrå t ex så vill dom väl oftast ha ett större antal bilder i portfolion som man skickar in..?
Jag kollade upp en bildbyrå en gång, och dom ville tror jag ha typ 100 av ens bästa bilder, men jag kan nog inte skrapa i hop så många som är hyfsade ens en gång..
Sen är det som du nämner det där med att jobba för det, är nog för lite driftig är jag rädd. Men idén är inte dum, på rätt väggar skulle det säkert passa..!🙂
Riktigt proffsiga bilder!
Värd för Pensionärer
#14-Tack tack!🙂
Är dock inte riktigt nöjd med redigeringen i första bilden som är från mitt första eller andra försök. Hade problem med ljussättningen där och det hade jag svårt att trolla till i ps efteråt..
Snyggt, jag förstår inte riktigt varför whiskeyglaset hamnade på snedden, det stör lite det rena och enhetliga. "Whiskeyn" är dock en trevlig avbrott i det super rena. Ramarna är inte så heta heller men.
#16- Tack för dina synpunkter, det finns förklaringar till allt du nämner.
Att whiskeyglaset hamnade på snedden beror på att jag i slutet av mina övningar ville testa att luta kameran, och av någon anledning så föll jag mest för just denna bild i den serien.
Den första bilden här finns också i lutande varianter, men då blev jag inte nöjd med hur citronen föll.
Sen är inte allt detta fotat och redigerat samtidigt, utan det är utspritt under några dagar. Från början använde jag inga ramar alls, men ville testa lite för att få en markering från allt det vita. Och då blev det olika, men alla bilder från just whiskey-splashen , det blev väl en 5 st som jag blev hyfsat nöjd med, dom har en och samma ram.
Sen kanske inte ramarna är så heta heller som du säger, men det var mest för att testa, jag brukar nästan aldrig använda såna, men behöver öva lite då jag tycker att det kan passa i bland.
Men kort och kort kan man säga att det är dom bilder jag blev mest nöjd med från varje fototillfälle.
wow as grymma :o
#18 - Tackar!🙂
Måste bara tacka för att du startade den är tråden och delade med dig av dina bilder. Ända sedan en tragisk händelse i december har jag haft väldigt svårt att hitta glädjen i fotandet. Men nu gjorde jag slag i saken i satte igång och det var riktigt kul. Vart även någon hyfsad bild och jag fick en massa nya idéer som jag ska försöka genomföra.
Grymt!
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#20- Roligt om jag inspirerade dig, hoppas att det håller i sig nu, jag tycker också att det kan vara svårt med inspiration även om jag inte råkat ut för något tragiskt på flera år. Men då kan det ju vara bra att se andras bilder och få en slags nytändning.
Och den bilden du visar blev ju hur bra som helst, så där har du nåt att spinna vidare på!🙂
ja bara älskar citron bilden TS :) den skulle passa riktigt bra på väggen i mitt kök :)
Välkommen till ferretplanet.se :)
#23- Tack det var ett bra "betyg", kul att höra! :)