Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 644 ggr
rumpino
0

Panasonic

sitter o drägglar efter en ny kamera … sambon tog digitalkameran i flytten (hennes) och jag har bara en gammal nikkon f601 liggande, den känns inte så skoj.

det jag är ute efter är nån hybrid, med bra program men ändå möjligheter till full manuell kontroll.

har fastnat för panasonics FZ-serie, främst FZ20 och FZ5. 20 är den lite dyrare och större modellen. prismässigt är det inte så stor skillnad utan mer detaljer som verkar skilja dem åt. tex är 5'an mindre i formatet, verkar ha något enklare optik (?)

LEICA DC VARIO-ELMARIT13 elements in 8 groups (3 Aspherical Lenses, 1 ED Lens)

LEICA DC VARIO-ELMARIT 11 elements in 8 groups (3 Aspherical Lenses)

är det någon som förstår skillnaden mellan ovanstående? den till vänster är FZ20 o höger FZ5.

är det någon som har erfarenhet av dessa kameror och kan ge ett utlåtande?

rumpino
0

bump

Robert
0

rumpino, har du slagit till?

Hälsningar

Robert

rumpino
0

näe … lite nyfiken om det är nån av er som använder .. har lite svårt med prioriteringarna nu =)

rumpino
0

panasonic har kommt med nya modeller nu. vad jag förstår så ersättar FZ7 FZ5 och FZ30 ersätter FZ20(?)

jag är iaf mkt sugen på FZ7 men skulle gärna vilja läsa lite recensioner/tester på den, någon som vet vart man kan finna det?

rumpino
0

fann några test av kameran  =)

såg också att den testas i nr 3 av tidningen digital foto .. får ta o köpa den om det inte är gammalt?

rumpino
0

har sett att canon kommer med en uppföljare till sin IS2'a nu .. IS3. tyvärr finner jag inga reviews på den då den verkar så ny. men nån kanske har IS2'an o kan säga nått?

rent generellt klingar canon lite bättre i mina öron vad gäller fotoprylar än panasonic .. men det kanske är fördomar?

IS3 på pricrunner