Snälla, behöver hjälp jättefort!
Hej! Jag tog med min mammas systemkamera, Nikon D3100, till min kompis igår. Imorse när jag skulle fota till min blogg funkade plötsligt inte kameran. Den gröna knappen lyser hela tiden (ni som har en likadan kamera förstår nog vilken jag menar), och det går inte att fota. Snälla hjälp mig! Kan också tillägga att det är ett timglas som visas på skärmen, en sån som blir när man till exempel ska öppna albumet.
Snälla hjälp! Tack ni som kommenterar.
Jag har en sådan kamera men förstår inte riktigt vad du syftar på? Vilken grön knapp syftar du på lyser? Jag har ingen grön knapp som lyser när jag startar min.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det betyder att den läser från minneskortet. Slutar den aldrig att blinka? Kan du titta på dina foton om du trycker på play-knappen?
#2 Lyser inte för mig. Enbart när jag sätter i minneskortet om kameran är igång men inte annars.
Rätt minneskort i?
#3 Den lyser alltid, slutar inte förrens jag tar ut hela batteriet. Kan inte göra någonting, kameran är som låst!
#4 Har rätt minneskort i, ja. Min knapp brukar också enbart lysa när jag sätter i minneskortet och när jag startar kameran.
#6 Ok konstigt det låter om det lyser hela tiden nu :S
#7 Ja, det gör den.
Prova att formatera minneskortet i datorn men observera att bilderna du har på minneskortet försvinner då. Du kan även prova med ett annat minneskort. Det händer att minneskorten ibland går sönder, speciellt de billiga.
#9 Provade med ett annat minneskort, och funkade det perfekt! Tack så hemskt mycket!