Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 765 ggr
LindaKarlstrom
0

Svårt val. ><

Jag går andra året på ett Medieprogram som från början inte hade någon precis inriktning, fast lite mer mot radio var det nog. Nu i sommar har dom fått för sig att byta inriktig mot rörlig film - vilket innebär 5 timmar film i veckan, jag hatar det! Och det innebär att jag inte kommer hinna läsa fotografisk bild C, kanske inte ens B. SURT.

Jag funderar på att hoppa av och börja på en ny skola i en annan stad, men jag vet inte om det är värt det. Visst, jag har inga kompisar i klassen, jag trivs inte men jag vet inte, ska jag tvinga mig att stå ut två år till, för att sen få läsa upp på konvux? Ledsen Eller börja om i ettan i en annan skola, och för hoppningsvis ha roligt. läsa fotografisk bild A,B & C och få vänner?

Jag behövde bara skriva av mig lite, ursäkta för virrigt inlägg, men jag tycker det borde passa in här eftersom det är faktiskt foto-relaterat.

Martin
0

Om du känner att du inte trivs och att den utbildning du nu går är "fel", inte det du vill göra sedan - och du har möjlighet att börja en utbildning (nu direkt då) som istället ligger i linje med vad du vill göra - så tycker jag helt klart att du skall välja det.

Jag har själv gjort olika val och ändrat yrkesinriktning helt och hållet, och det ångrar jag inte en sekund idag. Tvärtom - det är det bästa jag har gjort.

mvh Martin

LindaKarlstrom
0

#1. Ja, men jag går redan media, men det är det att jag vill börja samma linje men på en annan skola och med inriktning med foto så jag kan läsa fotografisk bild A,B & C, för att sedan (om jag har tur) kunna komma in på fotoskolan i gamleby. Och jag kan aldrig komma in på fotoskolan om jag inte läser fotografisk bild C….

Cydonia
0

#2 Finns det ingen chans alls att få kunna läsa fotografisk bild B & C på skolan du går nu? För om det finns det kan du ju alltid läsa specialutformat program, och välja bort film-delen. Eller läsa just de kurserna på en annan skola.

Puma77
0

Känn efter ordentligt vad du vill göra o kola olika alternativ som skolor m.m.  Det är inte kul att ångra sig o känna att man har gjort något förgäves istället för att tagit steget oavsett vad du nu väljer.

Det är viktigt att du ska trivas med, desto bättre resultat kommer du att göra.

Hoppas allt går bra o vem vet du kanske dyker upp här i småland om några år;) Känner bara till utbildningen till vad jag hört men sen bor jag ju inte så långt därirån o har studerat på folkhögskolan på andra sidan byn.

Lycka till

//Pia

LindaKarlstrom
0

#3. Finns ingen möjlighet till att få läsa det i sället för film, har redan kollat upp det :(

#4. Så sant så. Jag har kollat in Bryggeriets Gymnasium och tycker att det verkar skoj, dock så tycker mamma att malmö är alldeles för långt bort :(
Tack!

Kristiansson
0

Hoppa av tycker jag låter för jobbigt xO

Lakrits
0

Går det inte att få läsa foto kurserna som extra kurser eller något i den stilen? Kanske går att läsa den/dem under sommaren?

Annnars är det svårt att rekommendera hur du skall göra, men fundera över vad som egentligen blir bättre med att byta skola och väg om det är värt det. Tråkiga ämnen får man ju alltid läsa vad man än gör men man får göra det bästa av det. Hatar du rörlig film för att du missar fotokursen eller för ämnet i sig? Låter som ett ganska intressant ämne annars..

/Mattias

emsems
0

ett litet kort tips, du vill inte gå komvix. det är högt tempo och mycket svårare än att gå gymnasium. tag hellre för många kurser än att hoppa av!

Cydonia
0

Men komvux ska väl upphöra 2010, eller? Det är då man inför meritpoäng i gymnasiet. Man får såna för att läsa språk steg 3, matte e, och någonting annat som jag glömt bort…

franzzen
0

jag tycker alternatov 2!

bytt skola o gör det du tycker du är bra på vill utväckla dig i m.m

LindaKarlstrom
0

Okej, tack för alla kloka ord! Jag ska prata med min mentor i morgon, och med syon och rektorn någon annan dag.