Fotoutmaning #19
Först vill jag ännu en gång tacka till förstaplatsen. Otroligt kul!
Efter mycket funderande har jag bestämt mig för att välja temat Annorlunda. Ni bestämmer själva hur ni vill tolka det, låt eran fantasi flöda!
Senast den 26 juli vill jag ha in bidragen och vinnarna presenteras senast den 28 juli.
Tidigare ämnen**:
**Utmaning #1 Något gammalt
Utmaning #2 Något ungt
Utmaning #3 Solljus
Utmaning #4 Kyla
Utmaning #5 Bekvämt
Utmaning #6 Mod
Utmaning #7 Vårkänslor
Utmaning #8 Människor
Utmaning #9 Glädje
Utmaning #10 Sorg
Utmaning #11 Action
Utmaning #12 Färg
Utmaning #13 Landskap
Utmaning #14 Barnasinne
Utmaning #15 Ljud
Utmaning #16 Midsommar
Utmaning #17 Bad
Utmaning #18 Regn
Regler:
- Bifoga en bild som ni tycker representerar temat. Alla olika tolkningar av temat välkomnas.
- Max storlek på bilden är 800x600 pix.
- Lättare bearbetning av fotot som skärpa, kontrast och
nivåer är tillåtet. - Lägg gärna till information om var, när och hur.
- Personen som väljer temat utser "vinnarna" och den som kommer på första platsen väljer temat för nästa omgång.
- Utmaningen pågår i 7 dagar plus två dagar att utse "vinnarna".

Nahedu pyrst, det ser ju alla att han precis droppat av dendäringa räserbåten som ligger därute & guppar, försök inte luras ;)
Ballt tema denna omgång, absolut!

Jag vet inte om det krävs att man har varit i Toledo själv för att uppskatta det annorlunda i denna bilden. Men alla som har varit i en stad som verkligen bevarat sin historia och gamla byggnader förstår nog vad jag menar med att detta är annorlunda och verkligen inte passar in.
Bilden är alltså tagen i Toledo en bit utanför Madrid i Spanien.
#2 Maximalt 800x600 pix (breddxhöjd) är formatet för att det inte skall komprimeras / bli suddigt.
mvh Martin

Landande Uggla.. kanske inte så annorlunda, men men :)
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

Det där med annorlunda var det ja; jag tolkar det på mitt sätt och fotade min kalla spishäll. Meningen med det hela är det grafiska mönstret. Några försök att ta bort haloeffekter o vad det heter har jag inte gjort. Det blir därför lite optiska förvillelser, javisst.
Så här har jag gjort; mörkt i köket, bara spisfläktslampan på. Sen har jag använt autofokus och allt annat auto + inbyggd blixt. Dessa färger ser man inte i vanliga fall. Spisen är alltså kall.
Denna upptäckt gjorde jag när jag skulle göra skakbilder som finns under en annan tråd på forumet. Jag undrade vad det var som kom med i bakgrunden. Så kan det gå ….

detta e en annorlunda bild på min syster när hon ska härma denna hämska grej hehe
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
detta e en annorlunda bild på min syster när hon ska härma denna hämska grej hehe
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
*upp*
Tack, jag var på besök i Folkets Park Malmö och fick syn på denna spännande lilla filur.

Jag skulle vilja nominera denna mystiska, annorlunda figur som ska föreställa nån sån här nåntingsomjagintevetvad det är :) en kvinna iallafall ;)
Min blogg: fiiiyah.blogg.se
Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

#2 ascool bild!! Hoppas du vinner!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Skulle ta kort på månen för ett tag sen men nåt kom flygande precis när jag knäppte.
Kanske nån naturvetare kan hjälpa mig och förklara vad det är, min första tanke var att det skulle vara svärmor men det blev jag nerröstad med direkt.
Bilden är helt orörd, det enda jag gjort är att jag har förminskat filen lite så den skulle gå ladda upp.

Tyvärr har tiden redan gått ut, så bidrag #33 och #34 är tyvärr inte.
Resultatet kommer imorgon
Då passar jag på att fråga Mandrakonian: Var det så häftiga färger på himlen också? Ibland blir det rent magiska färger… eller är det mycket förstärkt i bildbehandling?
mvh Martin

#36 levels bara :-)

#34# Coolt !
Vem var det som vann den här tävlingen? Jag har inte fått nåt mail, så jag antar att någon annan måste ha vunnit. Annars hade väl lozzan hört av sig till mig.
Dubbelt inlägg, tar bort det ena.