Foto iFokus

Foto

Etikett: övrigt
Läst 371 ggr
Zakaraa
0

Kameran avbryter automatiskt

Nu handlar det inte om stillfoto utan när jag försöker filma med min kamera. Jag har aldrig haft problem med det innan men Självklart när jag skulle filma mina råttbebisar som är en vecka gamla så avbryter den filmningen automatiskt efter ca 5 sekunder.
Jag kan inte hitta något i inställningarna och förstår verkligen inte vad felet är!

Är det någon som vet vart problemet kan ligga?
Kameran är en Canon EOS 550D och det handlar alltså om filmning.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Zakaraa
0

Trodde det berodde på att nya minneskortet inte var formaterat men nu har det formaterats och det enda som ändrades är att Inspelningstiden blev längre men det stängs ändå av..

MagArne
0

Möjligt att du har köpt ett för långsamt minne. Vad exakt för minneskort har du och vilken kvalité filmar du i? Testa en lägre kvalité och se om det blir någon skillnad.

xla
0

Hur lång blev inspelningstiden? 29.59 är max innan den stänger av automatisk. Och blir storleken över 4gb så stänger den också av då filsystemet inte hanterar större filer.

Zakaraa
0

32gb men upptäckte att det endast var en 4:a så det är därför. Får använda mitt 4gb minneskort när jag filmar istället.

#3 Det var 5-9 sekunder (står i #0)

MagArne
0

#4 Så felet berodde på att du körde med ett Clas 4 kort som bara klarar 4MB/s och därmed inte orkar med HD-upplösning?

Är ditt 4GB kort ett Clas 10 kort med minst 10MB/s kapacitet?

xla
0

#4 Det står att inspelningstiden blev längre efter att du hade formaterat kortet, längre kan vara allt från 1 sekund till ja hur länge som helst.

Zakaraa
0

#5 Ja tydligen.
Mitt 4gb är klass 4 men 125mb/s tror jag det var