Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 525 ggr
Mantissa
0

Vilken laddare?

Jag har en Canon eos 60d med ett LP-E6 batteri. Det konstiga är att jag beställde en laddare som skulle passa till just denna batteri modell till Canonkameror.
http://fyndiq.se/sok/?q=canon&sf=categories:Laddare+%C3%96vrigt#274889-laddare-for-canon-lp-e6
Just min kameramodell var inte uppräknad i beskrivningen, men det står "bland andra" i texten så jag antog att den var inräknad. Problemet är att den funkar inte, lampan på laddaren lyser men batteriet tar ingen laddning. Jag mailar med butiken och de säger att laddaren bara passar LP-E6 batterier på de uppräknade modellerna. Kan det vara så? Vad förvirrande i så fall!

[Skörbjugg]
0

Om det stämmer kan de ju inte skriva att "Ersätter laddare till bl a följande kameror"? 🤔

Mantissa
0

Så tyckte jag också! Jag har blivit erbjuden att skicka tillbaka den, men får ju stå för frakten då och måste leta vidare efter en som passar

HellviHumle
0

Givetvis ska den ladda alla batterier med den beteckningen. Det har inget med kameramodellen att göra. På Cyberphoto så har de med 60D i uppräkningen av modeller. Frågan är väl istället om det är ditt batteri som inte tar laddning eller om det är fel på laddaren.

HH

JazzBass
0

Håller med HH. Köper du en laddare för LP-E6-batterier ska den ladda dessa utan problem, åtminstone om det är originalbatterier. Vilken kamera du lägger batteriet i borde helt kvitta. Begär en ny, det är troligtvis fel på laddaren.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus