Fotoryggsäckar
Tjenare.
Ska inskaffa en ryggsäck för fotograferingen nu, betydligt mera praktiskt än en axelväska som jag haft hittils.
Det står mellan två stycken, LowePro Mini Trekker AW (Svart) och LowePro Mini Trekker Classic. Jag har sån beslutsångest och vet inte vilken som e bättre. Någon som kan hjälpa?
Jag skulle tagit Mini Trekker AW, eftersom den är vattenresistent. :)
Jag har en classic som jag är helnöjd med. Jag har 2 kamerahus 5 gluggar och 2 blixtar plus div tillbehör i den och det får bra plats fast så mycket stora saker till kan nog bli svårt.
2#, ja det blev svårt nu med vilken jag ska välja. Är Classig vattenskyddad också?
Nej det är den inte
Men det verkar som om de är lika stora. Så vattenskyddat är kanske bra. Skiljer de mycket i pris?
Ok, ser ut som att det blir Mini Trekker AW då, lite dyrare, men den e ju vattenskyddad och har även fäste för stativ.
Har Classic och Compu Trekker AW, Compu Trekker AW har mycket bättre bärremmar, jag tror att även Mini Trekker AW har bättre bärremmar. Skönare att bära, sen är stativhållaren bra att ha. Frontfacket är också bättre för småprylar. Tycker jag ;)
Hälsningar Johan
Jag har en Lowepro Rover AW II. Förvaring av kamera och objektiv i under delen och i övre delen får jag plats med lite annan fotoutrustning alt kläder. Regnskydd i form av en påse som göms undertill på ryggan. Bra bärremmar och skön att bära då jag tillhör de som är lite längre.
Mycket nöjde med denna, får plats med kamera, 3-4 objektiv av normal storlek, blixt mm.
Nackdelar är ett det blir lite varmt på ryggen.
//Stefan