Duvhök
Hade minsann turen och träffa på en nyfiken Duvhök på min snöpromenad igår! :)
Bild tagen: Husie Mosse, Malmö.
Vilken tur du hade, inte varje dag man springer på en duvhök.. Snyggt fotat!
Skärpan är ju kanon, inte alltid lätt när dom sitter bland kvistar och grenar..!🙂
Nej det är de verkligen inte, bland ska man ha tur! Utöver duvhöken, sprnag jag även på en tornfalk, en pilgrimsfalk, en glada, häger, två trötta svanar och massor av björktrastar och rödhakar. Det var en fin dag det!
Tack så mycket! :)
Oj, en riktigt givande tur då! :)
Jodå, jättekul faktiskt när jag inte vart ute med kameran på väldigt länge just för fågelfotografi :)
Folk har dock börjat spekulera i om det ändå är Sparvhök istället för en Duvhök, men jag tyckte minsann att den var rätt stor och grov!
Grym bild med grym skärpa… 🙂
#4 Vacker fågelbild med en härlig vinterstämning. Visst skulle fågeln kunna utgöra en större del av bilden men personligen älskar jag bilder med mycket luft kring objektet.
Angående artbestämning kan jag till viss del hålla med om att stjärtlängd samt fågelns hållning är misstänkt lik sparvhök. Den är dock bred över bröstet.
Hade benen varit synliga hade det varit lättare att identifiera. Har själv mycket sparvhök och en del duvhök i trakterna, de kan vara förvillande lika om man inte hinner uppfatta storleken.