Hej :)
Hej på er alla där ute :) är ny här så jag tänkte säga hej :) har ganska nyligen blivit en systemkamera förstagångs ägare och måste säga att det är verkligen kul att öva sig i fotografi konsten :) har alltid tyckt om att ta bilder så jag tänkte ta det ett steg längre och bytte upp mig från min idiot camera ( alltså kompakt casio exilim) till en nikon 5100. Just nu har jag endast ett objektiv - standard nikkor 18-55 men tycker att det räcker gott och väl för att öva sig och bli van med alla inställningar. Har bestämt mig att jag ska inte använda knappen "auto" när jag fotar så ni kan tänka er att ibland har jag det lite kämpigt ;) ska sen lägga ut några av mina första bilder - både när jag fotade inne och ute :) Önskar er en trevlig dag :) Ps. Sorry om det ligger i fel grupp :)
Välkommen till ferretplanet.se :)
Välkommen! :D Ja fotografering är ju väldigt roligt!
/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se
:) okej :) :)
Välkommen hit och gralycka till med nya kameran!
Helt rätt att skippa autolägena (typ gröna rutan och färdiga motivprogram) och träna på att lära sig styra kameran så man får såna bilder som man själv vill ha, inte låta kameran ha all makt över hur bilderna blir. Det är mer givande att ha full koll själv, och det är inte heller speciellt svårt att lära sig. Men det tar förstås lite tid innan allt sitter i ryggmärgen.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus