Att leka med solens ljus
Att använda sig av solens olika stadium på himlen är ju grundläggande för fotografering. Men jag tänkte ändå visa en av mina absoluta favoritbilder som jag tog på Gotland när solen lyste sådär intensivt rött.
Egentligen är berget grått och rätt trist, men när solen låg på fick jag en känsla av "australientisk bergtyp" (eller hur det stavas, det jag menar är i varje fall Australien).
Jag har inte gjort något efterarbete av bilden men tycker den är häftig som den är, eller vad tycker ni?
Häftiga färger!
Första tanken (innan jag läst hela din text) gick till Grand Canyon eller Red Rock i Australien.

wirsen, du har lagt upp en maffig bild, både i kb och färger. För att förstärka bilden ytterligare så kan du ta fram burn tool i ps (om du har) och försiktigt bränna in skuggorna med en låg opacitet på verktyget ~3%.
Hälsningar
Robert

#2 japp visst är den fin. Menar du att den är för stor, typ som svan bilderna? (svan tråden)?
Har bara photoshop elements, förstår inte riktigt vad du menar..

#2 föresten, vad menar du med maffig bild?

Fin bild wirsen de ser ut som om skulle kunna klättra där fast ingen bra ide för tänk om man märker att upps de här går inte då sitter man där halvägs :-)
De här med stor bild är ju lite knepigt för vad jag fattar så ändra ju man bara på pixlarna så att dom passar in i explorerfönstret typ 1024*768 eller mindre sen hur stor den blir beror ju på hur mkt info de finns i bilden så jag förstår heller inte hur du skall göra för att få den mindre i kb men kanske finns de något sätt ???
Dessutom så brukar sidan här minska ner bilderna automatiskt så att dom skall passa fönstret men idag verkar den funktionen inte att fungera åtminstone inte för mig.
mvh/bjorsa

#5 Jag kan försäkra dig om att det inte går att klättra :-)

låter tryggt :-)

Jag tycker du har en väldigt bra bild. Skuggorna i bild kan du bränna in och med det ökar färgmättnaden något i de oranga partierna. Maffigt var det med bildstorleken också, nästan 1MB stort. Om du väljer att spara för webb eller väljer färre pixlar/inch så fungerar även det på en bildskärm, (ca 70-100).
Hälsningar
Robert