Kyrka...
Svart tunn ram kanske…
Bilden är jättefin!
Jag hade hellre sett kyrkan lite i vinkel så den får volym. Annars tycker jag färgen är ett bra sätt att lyfta den ur den tråkiga bakgrunden.
Om nu inte bakgrunden är bättre i annan vinkel?
Känns som om bilden lutar lite, du bör räta upp den isf
Kyrkan alltså

#4, jag använde ett vattenpass när jag tog bilden. Kameran ska vara i helt i våg. Jag kollade även kyrkan stod i våg även i ps. Det som är snett är gatubelysningen.
Robert
Fin bild Robert. Men…
Eftersom du tonat bilden mot kanterna, så tycker även jag att du bör lägga en tunn ram runt bilden. Det ser lite tunnt ut (eller hur jag skall säga) när den svaga bilden slutar mot en vit bakgrund.
Alternativt kan du tona bort lite mer så att bilden övergår steglöst till vitt (se bifogat exempel). Observera att jag låtit korset på tornet vara kvar och bara tonat bort bakgrunden.

Lundman, tack för idén. Smakfullt!
Jag läste din profil nyss, den var rolig. Tack för att du hittade till oss. Välkommen!
Robert
Hej på dej Lundman, nu kan vi ju prata skit här också…
Robert fin fin bild, skulle kunna klona bort snö fläckarna i träden, dom ger ändå ingen snö känsla. Annars tycker jag du skall vara nöjd med den bilden. Skulle också kunna tänka mig att du tona ut kanterna bara precis så att den kanten försvinner och sen kanske lägga en tunn ram runt.
Jag skulle vilja ha lite mer luft ovanför kyrktornet om det går. Det känns som att det nästan försvinner utanför bild. I övrigt tycker jag att bilden är väldigt fin.
Vänliga hälsningar
Niklas
Hej
Ta bort "dimman" som ligger runt kyrkan så blir bilden bätrre, anser jag.
Backpojk