Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 492 ggr
Niiinah92
1

handbollsmatch

Imorgon ska jag gå och se Sverige spela, genrep inför EM. Första gången jag har kamera med mig, vi sitter långt ner på långsidan i närheten av ena målet. Ska ha med mig min Nikon S1 med ett 30-110mm objektiv.

Skulle vara kul att få lite tips om vad jag bör tänka på när jag fotar.

NeuroJajje
1

Ös på med massa bilder med lite olika inställningar tycker jag är det bästa tipset… högt slutartal och ös på med bilder :)

Sajtvärd på traning.ifokus.se/

hydman
1

Stor bländare och snabb slutare. 

Försök hitta nyckelspelare, matchen i matchen, matchen vid sidan av matchen, vinnare och förlorare, känslor o speciella ögonblick.

Niiinah92
0

Tack för tipsen! 🙂

uffelarsen
0

Hej

Testa detta. Eftersom din optik har ett bländartal på F3,8-5,6 så kommer du troligen att få lite problem med slutartiderna, kolla om du kan ställa in på max iso och välj det högsta isotalet du tycker funkar för dig. därefter väljer du slutarprioritet, in på banan och zooma in allt vad det går , titta vad du får för slutartid= om du inte ökar isot ännu mer eller inte zoomar alls så är det denna slutartiden som blir max för dig. funkar det så "skjut som en galning" även om dina slutartider kan bli för låga så kan du få många bra bilder ändå, försök att panorera när du tar dina bilder det kan också hjälpa dig mycket. lycka till och visa gärna lite bilder här efteråt.