Foto iFokus

Foto

Etikettutanför-ämnet
Läst 1981 ggr
Jenna_Nord
0

Hjälp, Vouchern?

Snälla, behöver hjälp.
Jag behöver vouchern som följde med min kamera för en rabattkod som ska stå där. Men jag hittar inte vad det är för något, någon som vet??

Mvh Jenna

MagArne
0

Kan du inte berätta vad det är för kamera du köpt? Tror det kan underlätta.

Jenna_Nord
0

Aha, en Nikon D5200 är det med objektiv till.

Mvh Jenna

[SirKnasen]
0

Och denna rabattkod är giltig för vad?

Jenna_Nord
0

För att få en gratis blixt och wifi-adapter ifrån nikon. Men hittar inget nummer som funkar som rabattkod

Mvh Jenna

MagArne
0

http://www.nikon.se/sv_SE/local_content/campaign_SE.page?lang=

Kanske är en gammal kamera där de inte lagt i någon voucher? Skicka ett mail till Nikon och fråga vad du ska göra?

Dock tror jag att kampanjen inte är giltig längre.

Jenna_Nord
0

Köpt från fotokungen och frågade om kampanjen gällde även om kameran kom efter den 31/12. Eftersom det var helg och röda dagar hann den inte komma innan fast jag beställt. Och då skrev dom att det ändå skulle vara giltigt.

Men vad är en voucher, hur ser det ut? Ska det stå Voucher på pappret, eller är det något på kvittot?

Mvh Jenna

Inkanyezi
0

Den svenska översättningen av engelskans "voucher" är rabattkupong eller presentkort, och det brukar vara ett meddelande eller en kupong som ligger med bland papprena, garantikort och snabbguide i paketet.

Niiinah92
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte min Nikon S1 i mellandagarna och fick då en voucher i förpackningen med kameran, den låg allra överst, ett häfte. Fast min var inte för en blixt utan för ett extra objektiv. Inuti var det instruktioner hur man skulle gå till väga på olika språk och med olika koder beroende på vilket land man bodde i. Jag fick hem min Wifi-adapter och nya objektiv igår, skickas från Japan.

Så här såg min voucher ut på framsidan

Niiinah92
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Svenska sidan

Jenna_Nord
0

Tack så mycket! Då har dom glömt att lägga ner det :'(

Mvh Jenna

JazzBass
0

Jag hittade inte heller den i förpackningen när jag köpte min S1. Så jag ringde till butiken och klagade på att det saknades, och så fick jag häftet med koden strax efter då jag for till butiken. Föreslår att du gör detsamma.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Jenna_Nord
4

Ringde till butiken idag (beställt via nätet så har inte möjlighet att åka dit). Men dom lovade att skicka en Voucher så fort som möjligt och garanterade att jag skulle få ta del av kampanjen. Nikon har tydligen förlängt den januari ut! :)

Mvh Jenna