Byta kamera..
Jag har länge funderat på att byta kamera då min Canon 450D inte tillfredsställer mig längre. Märket Canon tänker jag ej lämna!
Har funderat på 7D. Ett måste är att kameran både ska kunna ta EF och EF-S objektiv.
Dock så undrar jag om det är någon som kan berätta ungefär hur stor skillnaden är på dessa kameror. Det jag vet nu är att 7D:n har fler megapixlar och även filmfunktion.
Här kan du se en jämförelse.
http://snapsort.com/compare/Canon_EOS_450D-vs-Canon_EOS_7D
Poängen ska du väl ta med en nya salt men du ser ju på ett ungefär vad som skiljer dem åt.
Är du intresserad av 7D:n så finns ju också den nya 70D:n, stod själv och valde mellan en 7D och 70D men valde 70D:n.
Tack! :)
7D är en bra kamera.
Bytte för ett par är den från en 450D och valde då mellan 7D och 5D II men kom fram till att 5D II passade mig bättre.
Och jag tycker att mina bilder har blivit bättre. Till 10% beror det på kameran och till 90% beror det på att jag har fått mera tid att lära mig mer om foto.
Värd för Pensionärer
Jag bytte från 450D till 7D i höstas, och jag är väldigt nöjd med det bytet. Kameran känns rejälare i handen, autofokusen är snabbare och på grund av att 7D har fler fokuspunkter än 450D så sätter den även fokus på rätt ställe mycket enklare :)
/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se
Ska kika lite på 70D. Tack för svaren! :)