(N) Italien

Jag hade hellre sett bilden utan bil. Den drar bort fokus från själva maknaden. Dessutom är bilen modern, så man kan tidsbestämma bilden. Utan bil, kunde bilden lika gärna varit från sjuttiotalet. Den utfränta himlen beror på felaktig ljusmätning. Troligtvis, utan att se Exif, har du ljusmätt på den mörkare marknaden, istället för på hela bilden.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
Inkanyezi gav mig ett oerhört bra, utförligt svar på det här med överexponering av himmel i det här inlägget. Kika på det!
Jag tycker rent generellt, att bilder "rakt upp och ner" blir lite intetsägande. Bilden berättar just nu bara att det var en marknad i en stad, det finns liksom ingenting att relatera till, jag får ingen känsla av det mysiga marknadslivet du fick uppleva. När man tittar på en bild så vill man ju hemskt gärna uppleva någonting. Jag vill uppleva marknaden! Men jag står bara utanför. Vad hade hänt om du hade gått närmre, in bland stånden, visat kaoset, alla vackra färger i kläderna, gångarna mellan tälten? Kanske till och med försökt fotografera människorna där?
Bara lite idéer :)
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg

Lägger man en bild i en kritiktråd, skall man ta till sig de kommentarer man får och de är olika vilken nivå man lägger sig på i kritiktrådarna.
Du har valt att lägga bilden i nybörjarnivå och då tipsar jag om kompositionen. Att svara med alla taggarna utåt kommer att avskräcka andra att ge kommentarer och tips för dig att utvecklas som fotograf.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning