Funkar denna komponering ?
Fin bild :) Jag skulle också vilja ha snö :(
Tycker dock att den är lite sned. Eller? Och så hade jag velat att du tog 1 steg bakåt . Men mysig och fin bild annars :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
en rak björk är väldigt krokig så att få till raka linjer när man fotograferar en björkbacke är näst intill omöjligt.
kommentar till #1, ingen kritik till någondera.
Kan nog vara lite sne eller så är det som #2 säger att det ser snett ut. Tycker du att det är för nära? angående att du föreslog att ta ett steg tillbaka ?
#2 Jag vill gärna ha kritik på bilden, både positiv och negativ kritik.

Finfin den gillas precis som den är :-)
#3 Jag tycker den bakre linjen,(det ser ut som en stig) ser lite sned ut, men det kan självklart vara jag som inbillar mig :P
Den är lite oskarp uppe i högra hörnan, tror det va mest de jag hängde upp mig på när jag sa att du skulle ett steg bakåt :) Men som sagt det är en väldigt din bild !
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Okej, nu förstår jag vad du menar. gräsplan kortet är fotat på är bredare på vänster sida i bilden än på höger sida. Detta gör nog att den linjen ser sned ut.
Oskärpan i högra hörnet har jag ingen förklarning till. Ser ju ut att ligga på samma plan som fokus ligger på ( Lät som jag förstod vad jag sa där :D ). Eller ligger det kanske rentav lite framför fokusplan.?
kvistarna uppe i det högra hörnet kan ju vara så pass nära så att de faller ur fokus, det syns ju inte hur långt grenen de hänger på sticker ut. kan ju vara så långt som 3-4 meter det handlar om
Gillar komponeringen! Ger precis den effekt på mig som jag själv gillar, nämligen att man "sugs in" i bilden och kan se omgivningen framför sig. Dessutom är den vilsam att titta på. Sedan tycker jag också att oskärpan i hörnet stör lite, men kompositionsmässigt är härlig i alla fall! Bra jobbat!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Tackar för all kritik, är det man lär sig av.
Angående oskärpan i högre hörnen så håller jag med, det skulle ha varit skarpt där för det stör med oskärpan.