Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 488 ggr
ingro9
0

Köp av kamera

Hej. Har idag en Canon 7 D och använder oftast objektivet Canon 2,8 70-200. Fotograferar oftast motorsport som Rally, folkrace, ibland motorcyklar. Är sugen på att skaffa ytterligare en kamera och ev nytt objektiv. Förslag tas tacksamt emot.

xla
1

Ska du fortsätta med Canon så är väl en 5d mk 3 eller en 1d x steget upp från 7d när det gäller action. Eventuellt en 1d mk 4 för snabbare fps

xla
1

Sen kanske en kompletterande zoom typ 24-70/2.8

ingro9
0

Tack för snabbt svar. Har varit inne på en Canon  1d mk4 begagnad men lite osäker eftersom den inte verkar säljas längre. Riskfritt?

xla
0

Är den i gott skick så ja det skulle jag väl vilja säga, saker går ju dock sönder förr eller senare! Jag hade dock varit lite mer uppmärksam på vad man får betala för den, en 5d mk 3 bör man snart kunna hitta ner mot 15-16 kan man tycka och räcker 6fps så får du ju jävligt bra autofokus och ett hus som är mindre än 1D serien.

ingro9
0

Ett stort tack för att du tog dig tid att svara mig. Uppskattar svaret och ska se om jag får tag på en relativt prisvärd 5d 3.

Vad är prisvärt för en begagnad  Canon  1d mk4?

Gott Nytt År/Ingrid

xla
0

Verkar finnas två ute nu på fotosidan för 19 samt 16½ och där tycker jag nog att en 5d mk 3 är mer prisvärd eftersom att storleken på huset blir mer allround. Annars kan du ju vänta och se om det eventuellt dyker upp någon 7d mk ii här i början på 2014. 7D är ju en kompetent kamera för att plåta action så det lär ju inte vara någon brådska att byta

ingro9
0

Tack igen. Är jättenöjd med min 7 d och har massor kvar att lära men suget finns……….

Tack igen.