Fotoutmaning #21 "Ensamhet"
Först vill jag bara tacka ThereseE för den hedersamma första platsen, jätteroligt!
Det var inte lätt att välja ämne till denna veckas utmaning. Varje gång jag fick en bra idé så såg jag att den redan, mer eller mindre, hade varit ett tema. Det var förmodligen därifrån jag fått idén… 
Till sista landade jag i temat "Ensamhet". Som vanligt uppmuntras kreativa tolkningar på temat.
Om du utfört lättare bearbetning på bilden, skriv då gärna hur.
Sista dagen att posta ditt bidrag är den 16 augusti och vinnaren utses senast den 18 augusti
Tidigare ämnen**:
**Utmaning #1 Något gammalt
Utmaning #2 Något ungt
Utmaning #3 Solljus
Utmaning #4 Kyla
Utmaning #5 Bekvämt
Utmaning #6 Mod
Utmaning #7 Vårkänslor
Utmaning #8 Människor
Utmaning #9 Glädje
Utmaning #10 Sorg
Utmaning #11 Action
Utmaning #12 Färg
Utmaning #13 Landskap
Utmaning #14 Barnasinne
Utmaning #15 Ljud
Utmaning #16 Midsommar
Utmaning #17 Bad
Utmaning #18 Regn Utmaning #19 Annorlunda
Utmaning #20 Mystik
Regler:
- Bifoga en bild som ni tycker representerar temat. Alla olika tolkningar av temat välkomnas.
- Max storlek på bilden är 800x600 pix.
- Lättare bearbetning av fotot som skärpa, kontrast och
nivåer är tillåtet. - Lägg gärna till information om var, när och hur.
- Personen som väljer temat utser "vinnarna" och den som kommer på första platsen väljer temat för nästa omgång.
- Utmaningen pågår i 7 dagar plus två dagar att utse "vinnarna".

Det här var litet roligt för när jag startade min första tema-tråd så var just temat ensamhet…
Så jag tänker nog lämna in den bilden som jag startade den tråden med.

#3 Här tror jag att jag kommit på något som inte varit ett tema men tji fick jag… 
Senare idag fick jag en annan idé - Människor man inte känner. Det skulle jag dock själv behöva vara med på eftersom jag skulle behöva en spark i baken för att våga fota folk på stan. Men det kanske redan har varit ett tema, det också? 
Wow, vilka bidrag det har kommit in. Jag ser fram emot att se många fler!
Här är väll mitt bidrag.. en vilsen liten själ.. kall, frusen.. bara väntar..
Oarbetat bild.. :)
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

#8 Den bilden gillar jag
Bertil

#16 tyckte väl att bilden var bekant… Visst är det småbåtshamnen i Västerås? Fin bild:)

#13 vad fin bil ^^

Här kommer mitt bidrag. Ett öde hus. Har varit övergivet i ca. 20år. Och ligger inne i skogarna i Värmland. Tar lång tid att åka med bil dit, och ännu längre tid att gå dit. Gammla sängar, vagnar och övriga möbler finns fortfarande kvar inne i huset har jag hört. Kusligt är det att vara där.
Mvh Emelie 

#26 Jag tycker att bilden passar i temat. Han ser absolut ut att vänta på en lekkamrat.
Det är inte alltid lätt att leka i ensamhet…

Tog denna bild i smyg på min flickvän.
Skärpan och ljuset är inte på topp; då jag tryckte iväg ett "skott" i all hast för att fånga ögonblicket. Hade inte tid att kolla inställningarna.
2 sekunder senare upptäckte hon mig och ögonblicket var borta. Men jag fick som sagt en bild som jag tycker säger en del även fast den är lite kornig, suddig och överexponerad.

#17 det stämmer fint det! västerås mitt i snorkalla vintern….

Ett ensamt kvällsdopp i Augusti,äntligen en solglimt så det känns skönt att bada.

oj det har jag missat då =) Sry

Nu är det slut på inlämningstiden.
#41 kom tyvärr inte med denna gång. Bättre lycka nästa!
Återkommer med resultatet imorgon.
Ska bli spännande att se resultatet, många fina bidrag!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Håller med Attlid, spännande att se resultatet!
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se