Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 626 ggr
goodcore
2

Bild på katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Alltid gillat att fota det mesta och nu sedan vi för några dagar sen köpte en systemkamera så är jag alldeles salig. Här är en av bilderna som jag känner mig rätt nöjd med. Vad tycker ni? Vad ska jag tänka på? Har använt kamerans autoinställningar.

Jessicahagstrom94
0

Du har fått en bra bakgrund, ingenting rörigt.

Katten hade jag velat ha på höger sida om bilden istället så att det inte ska se ut som att katten "kollar ut ur bilden" så att säga. Kattens ansikte har inte hamnat i fokus, den sitter på kroppen.

Hade nog gjort den liiiiiiiiiiite ljusare också, men inte i det vita på kattens tassar och på bröstet. 

Bra början med den nya kameran ändå!

goodcore
0

Tack. 🙂

Jo, jag försökte få honom att titta in i kameran men han tyckte annorlunda. 😉

Ljusare? Tänkte du ändra nån inställning på kameran eller redigera efteråt? Denna har jag inte gjort nåt med alls, bara auto utan blixt och sen överförd till datorn ofixad. 

Har inte riktigt koll på det där med att ställa in manuellt vid olika lägen men tanken är att det ska bli ändring för jäklar vad skoj det är jämfört med en vanlig digitalkamera! 😃

søs
0

Jeg ville nok skære lidt af den himmel væk du kan se i baggrunden i højre side som driller i billedet også ville jeg sørge for at kattens ansigt fik mere lys .Kroppen ser fin ud..:-)