Digital manipulation-perfekt hy..
Tittar på främst reklam på nätet och på TV. När dom gör reklam för smink och krämer så är ansiktet manipulerat så att det ska se perfekt ut, jag tycker det är ytterst irriterande att inte få se den riktiga huden, ser ut som plast?? Vad tycker ni som fotar, det här förstör ju hela poängen med skönhet när man behandlar bilderna på det här sättet?
Jag personligen skulle aldrig redigera nån av mina bilder så modellen får plastig hy då jag vill ha det så naturligt som möjligt.
Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette
Det är så den världen ser ut. Köp vår produkt så blir du helt perfekt utan minsta skavank. Sorgligt nog så säljs produkterna med det budskapet.
Det går att göra en snygg retusch och du kan lära dig det på Moderskeppet men det tar alldeles för lång tid att göra det på filmrutor vad jag förstår, därav en snabbare och sämre metod som ger plasthy.
Önskar dig en bra dag. Tror mer på kunskap än på prylar!
Medarbetare på Modellfoto i Fokus
Den enda retuschering jag tycker man kan göra på en modell för att försköna men ändå inte förfalska är att trolla bort någon eländig finne eller dylikt som kommit enkom för fotodagen, detta anser jag är fullt ok och något jag gör på sådana bilder.
Men mer ska det inte vara….då får modellen sminka sig så innan fotot istället tycker jag.
// Paltfan
Smink tycker jag är OK, det är nåt man är van vid.