Minneskort
Jag har alltid kunnat stoppa mitt minneskort direkt in i datorn när jag laddar upp bilder, men av någon anledning fungerar inte det numera. Datorn reagerar liksom inte när jag stoppar in minneskortet.
Minneskortet heter Lexar Premium CompactFlash 2GB, 80x speed. Datorn är Dell Dimension 5150, med operativsystem Windows xp.
Är det någon här som vet vad som kan vara fel? Eller ska jag kanske vända mig till datorn.ifokus?
Min dator fattar inte riktigt heller det, så jag tycker helt enkelt upp utforskaren, går in på Flyttbar disk K och klickar mig vidare för att komma till fotona ^^ och kopierar dom genom ctrl+x o klistrar in dom i en mapp på datan :P
fast du menar kansek att datorn inte ens märker av minneskortet på nårgot sätt?
Datorn märker inte av minneskortet över huvud taget. :/ Jag har ett program (CameraWindow, följde med kameran) som laddar ner bilderna åt mig, men det kör inte igång eftersom datorn tror att minneskortet inte existerar.
Anledningen till att jag inte villa ladda upp med sladd, är att kamerabatteriet måste vara halvfullt till fulladdad för att det ska fungera. Och det är irriterande att behöva ladda batteriet även fast det inte är urladdat.
Trycker du in det tillräckligt långt? För mig så måste en lampa börja lysa, annars har den inte "kontakt". Fast jag lägger aldirg in bilder genom minneskortet, pga. att det blev repor i mitt förra minneskort.. Så nu använder jag alltid sladden (; Men förstår att det är jobbit om det måste vara såpass laddat.. Det kan inte vara damm eller något sådant som stör?
Jag trycker in så långt det går, men lampan lyser inte ändå… Det finns inget damm eller någonting varken i hålet eller på minneskortet. :/
#4 Okeej.. konstigt /:
Ingen kabel som lossnat bakpå datorn om du har den varianten av kortläsare?
/M
Hmm hittar datorn kortläsarn? Kolla drivrutinerna om allt står rätt till.
#6 Nepp, inget sånt.
#7 Hm, vet inte riktigt vad drivrutiner är…?
Men när jag provade med ett mindre minneskort i ett annat hål fungerade det perfekt.